Ghetto eller Jibb?

Ghetto eller Jibb?
Hört vissa grejer här att om man e gangster e man fattig, och då har man inte råd att åka skidor... helt fel...
Är man gangster har man visst råd med skidåkning, man säljer fan knark o langar feete cash! Sen om ni vill att jag ska döda någon, då- DÅ blir jag rik.

no serious... Det finns inte en enda gangster som åker skidor! Vi är jibbers, skulle dock aldrig säga "fan vad jibb" för det låter fult :) däremot tjuta ut ett"ooooh, steeeze" det känns passande vid något snyggt!

ha det gött häj, nu ska jag sova och klockan är alldelles för mkt för att sitta inne o skriva i freeride forumet så ursäkta ev. stavfel för jag vet inte vad jag gör just nu eller varför jag nyss skrev tre rader om att jag ska sova...
GODNATT,!!!!!!!!!!!! de bara blev så...

Ghetto eller Jibb?
SmoofProductions sa:
Hört vissa grejer här att om man e gangster e man fattig, och då har man inte råd att åka skidor... helt fel...
Är man gangster har man visst råd med skidåkning, man säljer fan knark o langar feete cash! Sen om ni vill att jag ska döda någon, då- DÅ blir jag rik.

no serious... Det finns inte en enda gangster som åker skidor! Vi är jibbers, skulle dock aldrig säga "fan vad jibb" för det låter fult :) däremot tjuta ut ett"ooooh, steeeze" det känns passande vid något snyggt!

ha det gött häj, nu ska jag sova och klockan är alldelles för mkt för att sitta inne o skriva i freeride forumet så ursäkta ev. stavfel för jag vet inte vad jag gör just nu eller varför jag nyss skrev tre rader om att jag ska sova...
GODNATT,!!!!!!!!!!!! de bara blev så...
word,
ska dock inte sova´! :D

Ghetto eller Jibb?
Enligt mig gör de lite större kläderna att de blir mer stil på det hela och det finns enligt mig inge bättre peppmusik än hiphop och passar rktigt bra till filmer också. Personligen tycker jag det är mindre snyggt med tajta kläder i backen och snyggt med måttligt stora kläder.. Men tycker inte hoodsen behöver gå ner längs med smalbenen för då har de börjat gå lite väl långt. Men det är ju bara min åsikt sen får väl alla se ut som dom vill :)

Till saken; En jibber för mig är någon som ÄLSKAR att åka skidor och framför allt i parken. Sen hur man klär sig eller hur man beter sig och vad man lyssnar på för musik är upp till var och en.

Ghetto eller Jibb?
FETT GANGSTA YO!!! dock snowboard.
Men seriöst, inte fan är det ju nånting som har att göra med gangster att åka skidor eller snowboard.

Senast ändrad:
Ghetto eller Jibb?
jeppenator sa:
Hej hallå freeride...

Nu när allt snack om Gheedo, gaaangsta bling bling yo har gått något år här på freeride tycker jag faktiskt att de är dax att reda ut saken..

vill inte starta ännu en "ghetto is the truth" tråd som spårar ut totalt efter en sida, då allt för många sånna redan gjorts, utan vill faktiskt bara reda ut om alla jibbers vill vara gangster, eller om dom vill vara jibbers?

själv ser jag newschool skidåkningen som en livsstil, också kallad jibbing..

man är jibber om man åker skidor.. aight?
att ju jibberna inspirerats av hip hop kulturen gör ju inte jibbers till gangsters?
utan bara det faktum att stilen utvecklast från snusnäsduk i fickan till att ha den runt halsen? längre talltees för att få de att se steezy ut.. de gör ju inte att man blir gangster?

så varför säger man då alltså inte bara "fan va jibb" när 4bi9 släpper en ny edit?.. istället för "fan va dom är gaaangsta", då dom är en del av det som driver på hela jibb kulturen i den riktning den går.

en liten fundering jag fick.. hur tycker ni?

är man jibber eller gangster med stora kläder?
nån måste ju ha lite bra åsikter!
hit me

/jeppe
Stora skidkläder = jib
Gunmotion = gangsta
/EOT.

Tillbaka
Topp