Ghetto is the truth!

• Trådstartare Trådstartare hHarlaut
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
H

hHarlaut

Guest
Ghetto is the truth!
thats truth!!!!
gangsta weed gheedo masta!
säg det ni tycker till tanner!
lyssna på han !
säg inte i mot mary jane han är gheedo king!

the truth/scottusa.com

Ghetto is the truth!
haha vet du ens vad ett ghetto är?

nej jag ändrar mitt svar, tänker skratta istället, HAHA

Ghetto is the truth!
nube!!!
vet du inte va man mennar när man skriver ghetto! haha
joint har du hört nått värre??? hahaha

:D

Ghetto is the truth!
Varför måla allt i svart och vitt?
Skidåkarkulturen var varierande och färgrik på åttiotalet, och man hade definitivt inte tråkigare i backen på den tiden.
Har skidåkningen förbättrats med stora kläder, brist på ömsesidig respekt och ovårdat språk?

Och snälla någon, ge mig ett bra svar på denna frågan: varför måste skidåkare ha en massa attityd? (d.v.s. spegelglas, säckiga brallor, prata slang som man hört på film osv...)
Har ni inte stake nog att vara vanliga skidåkare?

Ghetto is the truth!
hehe...lagt av? han har en tatuering på underarmen som står för en viss grej... Men men. Vem bryr sig? De som vill knarka knarkar, de som vill knarka och åka skidor gör det, men det handlar väl ändå bara om att vem som helst kan åka skidor, oavsett vem man är, var man håller på med, var man kommer ifrån, vad faen man har på sig osv osv... Var glad åt att skidåkning är så stor som den är. (och nej, snowboard räknar jag inte in, fast det är bara för att jag är full. Då får man vara dum.)

Ghetto is the truth!
"Utan Ghetto/Gangsta å Weed skulle inte skid åkningen varit som den e idag!
dont hate the truth, LOVE IT!"

det förutsätter att man tycker skidåkningen har utvecklats på ett bra sätt?
ni "gheedo " killar kommer tycka ni var jävligt pinsamma om ett par år men det ingår i att växa upp från småglin utan nån koll till förhoppningsvis vuxna reflekterande människor....

Ghetto is the truth!
Tror inte ens de flesta av er vet vad ordet ghetto kommer ifrån och har för betydelse från början. Det första gettot fanns i Warsava under andra världskriget och då satte farbror Hitler judar där. De blev helt isolerade från resten av folket i Warsava och många blev senare skickade till utrotningsläger...
Fast det är sant att den inte skulle vara som idag;) Den skulle vara bättre

Ghetto is the truth!
Olof_Molin: Spegelglasbrillor råkar av vissa tekniska anledningar fungera väldigt bra i stark sol. I annat väder väljer jag annat glas med betydligt lägre ghettofaktor.

LawndartGustav: Droger har alltid funnits i alla tider, och likväl har droger aldrig haft något med sport att göra.

Kika in http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=21989#r102611 och öppna länken till SVT:s arkiv. Redan 1935 åkte man offpist, hoppade och hade roligt i branterna. Så vad har ghettoattityden tillfört skidåkningen? Inget!

Ghetto is the truth!
Muhahahaha

Smågrappar från öfre medelklassen i södra norrlands fjälltrakter.

Ska du lukta på glöggen pojke?

Men jag tror nog faktiskt att man kan hoppas lite på återväxten bland nätironikerna........

Ghetto is the truth!
hur kan man vara ghetto? Måste ju vara svårt å vara en hel stadshel med våld o droger o fattigdom.
sen när man är gangsta, är man typ som don corleone då eller?

Ghetto is the truth!
" Varför måla allt i svart och vitt?
Skidåkarkulturen var varierande och färgrik på åttiotalet, och man hade definitivt inte tråkigare i backen på den tiden.
Har skidåkningen förbättrats med stora kläder, brist på ömsesidig respekt och ovårdat språk?

Och snälla någon, ge mig ett bra svar på denna frågan: varför måste skidåkare ha en massa attityd? (d.v.s. spegelglas, säckiga brallor, prata slang som man hört på film osv...)
Har ni inte stake nog att vara vanliga skidåkare?"

För att dom vill vara lika tuffa som brädåkarna...
Man kan inte vara tuff om man har 2 pinnar i näven för att hålla balansen.
Kom med nått nytt Copycats!!!
:-) hahahahaa

Ghetto is the truth!
Darko: Vem var först i backen?
För övrigt handlar just denna diskussionen inte om snowboard...

Ghetto is the truth!
eeeh???
jag trodde freerides läsare låg steget över sånt här.
Men visst fett coolt och så
Bara för att man röker en jolle ibland blir man inte skidåkare
och bara för att man e så anti som kan bli så blir man inte skidåkare av det iheller.
Vi är alla människor
Vi är alla olika
Acceptera det!

Ghetto is the truth!
Daav: om du läser ett tidigare reportage med Jon här på Freeride så kan du läsa att han lagt av...
men jag vet inte du kanske känner honom bättre än Jon ja vet inte...?

Ghetto is the truth!
Kan alla bara sluta grina?

Nojlas: enligt dig så har en "riktig" skidåkare tajta kläder eller?

kan inte folk bara få ha kul? oberoende vilka kläder dom har på sig? ok om en del har dålig attityd, skit i dom då...

Ghetto is the truth!
johansoderlund: Att vara skidåkare handlar helt och hållet i att finna glädje i skidåkningens alla olika former.

Huvudfrågan var om ghettolivsstilen hade gjort skidåkningen bättre på något sätt, vilket jag anser att den inte har gjort.

Ghetto is the truth!
Nojlas:: Westside Skåne..låter lite ghetto va?

Ghetto is the truth!
det här måste vara det fånigaste inlägget i freerides historia.
men kom igen grabbar. Jag är ingen jävla "öhh.. gangsta homey ghetto kid".
Jag är en skidåkare! håller helt och hållet med Nojlas. Skidåkning handlar om att ha kul när man åker skidor. Inte att ha nån speciell ghetto hiphoparstil som verkar vara så viktigt för många yngre åkare. T.om. så viktigt för en del att dom måste ha nåt slags "ghetto-snack" lexikon som vi har sett prov på här. Jag är en av alla yngre åkare men jag bryr mej fan inte om inte mina brallor hänger nere vid knäväcken eller om jag snackar nåt påhittat "hugga bugga"-språk.

Åk skidor och ha kul istället

Ghetto is the truth!
ja vilken bra idé nu går vi på med personliga angrepp!!

Ghetto is the truth!
JAG ORKAR INTE LÄSA VAD ALLA NI SKRIVIT, MEN NI som säger emot kan bara ta och HÅLLA KÄFTEN!! Mary_Jane har helt rätt, gangsta style fan as coolt, fram för allt i backarna. Skrattar inte ni åt snubbar som kommer me sjukt tajta trikåer o sånt? Joooo. Och den feta stilen hade inte vart lika cool med tajta kläder.

WOoooord.

Ghetto is the truth!
Vore ju jättekul om alla åkte omkring i exakt likadana kläder. O vad kul.
Omväxling förnöjjer skulle jag vilja säga. Är ju nästan värre att klanka ner på dom som är "ghetto" än att vara "ghetto" och skita i vad andra säger o göra det som gör en själv lycklig bara.
^^
Ghettostilen i skidåkningen härstammar väl ändå från snowboardåkningen, dom som åkte i funparken tillsammans med alla snowboardåkare med baggiga kläder ville ju urskilja sig från slalomåkarna, o snowboardåkarnas klädstil kommer ju från skatestilen osv osv osv

Ghetto is the truth!
Huvudfrågan var om ghettolivsstilen hade gjort skidåkningen bättre på något sätt, vilket jag anser att den inte har gjort.

Nojlas: Nej det kanske den inte har gjort, eller så har den det genom att vi har fört skidåkning till ett annat trappsteg. Skidåkningen har utvecklats med generationerna. Skulle sporten bara så stilla skulle ju inte det vara så kul, som om vi såg ut likadant som för 20 år sedan skulle inte det vara så skoj. Vi utvecklar helt enkelt skidåkning genom Gangsta HipHop stilen.

Long live the ghetto, long live pimpdaddy!
pz

Ghetto is the truth!
Det konstigaste är ändå att riktiga gangsters sällan åker skidor, och gör de det så är det förmodligen i barnbacken. Bara ett antagande, men förmodligen sant. Och när det kommer till attityden så är det väl samma sväng som när snowboard gick från underground till kommersiell.. folk blir mindre personliga med sporten och annan skit dras med. Skidåkningen har ju självklart funnits mycket längre men själva jibbingkulturen och gangstastilen är förhållandevis ny. Tråkigt att "smågrabbarna" tycker att skidåkning hör ihop med gangsters, knark och dålig musik. Men om dom vill det så va fan.. man har ju själv varit ung ;)

Ghetto is the truth!
du sebastian_p du har nog hört mycket!
tanner kan inte bara helt plötsligt sluta med droger och allt sånt.
tanner försökte bara sluta för att han skulle kunna komma till jon invitational!
för i sverige får man ju inte ha massor av sånt!
annars skulle han inta vara sponsrad av bluntshop!

Ghetto is the truth!
jag ääääääääälllsssskaaar skidor men på dig NOJLAS värkar de som om man inte gillar skidåkning om man har gangsta stil.. jag älskar ghetto/gangsta o tycker de e sjukt mycket snyggare änn tajta overaller..men de betyde rinte att jag inte gillar skidor..

Yo..

Ghetto is the truth!
har du inte sett focused?
feting railing i the bronx

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp