Gjorde jon rätt ?

Gjorde jon rätt ?
javascript:SgOpenArgs('/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=26448&a=698782&lid=puff_698743&lpos=extra_0','largevideoplayer',790,585,'scrolling=no,resizable=no,status=yes')

jons kommentar osv

Gjorde jon rätt ?
Hasse sa:
Baddie sa:
Hasse: "gör det bättre själv" argumentet använder fan mina kusiner som är 5 år gamla. Självklart är åkarna ruskigt duktiga men det är ändå i deras händer att det ska hända något med tävlingsutvecklingen. Som sagt sw 10 har körts i flera år och är riktigt trist att kolla på.
Så länge man inte gör saken bättre själv så sluta klaga.

//Hasse
jaha, så du menar att tex de som recenserar filmer och så inte får säga att en film är dålig för de kan ju inte göra en bättre film själva?

Gjorde jon rätt ?
blir segt att bara se kangaroos hela tiden... allting blir segt om man får se för mycket av något, man borde även få poäng för variation.

Senast ändrad:
Gjorde jon rätt ?
Grymt trist tävling var det! Visst det gjorde snygga tricks men, det räcker med att se samma trick två gånger och inte 24 gånger!

Hoppas på bättre variation imorgon under snowboardtävlingen.

Gjorde jon rätt ?
Det var ju bra mkt bättre med kangaroo än med alla andra som gjorde switch 1080 hela tiden! Fattar inte varför folk gnäller över att Jon inte kör med variation när alla andra åkare kör med lika lite variation dom också... Förövrigt klockren kommentar från Erics pappa.

Gjorde jon rätt ?
Cizzi1988 sa:
Grymt trist tävling var det! Visst det gjorde snygga tricks men, det räcker med att se samma trick två gånger och inte 24 gånger!

hahahahahaha :D:D:D Mer variation på snowboard? Önsketänkande...

Gjorde jon rätt ?
stockholmbigair sa:
Cizzi1988 sa:

Jepp, önsketänkande. Men jag tror faktiskt de kommer göra fler än två tricks imorgon.

Gjorde jon rätt ?
Ha ha haaaaaa alla jibbers, om ni tyckte att det sög får ni väl börja köra STORA BERG. ps. Klart Jon gjorde rätt, ett trick han klocka 99 blir ju inte heller så kul. Håller iofs med om att det kan bli lite enformigt. Grymma killar.

Senast ändrad:
Gjorde jon rätt ?
Hm, den här tävlingen lär ju ha förstört intresset bland allmänheten mer än vad det tillförde. När man har chansen att visa upp det absolut bästa av världens jibb-elit så sabbar man det.

Ett citat från dn.se
"Glöm puckelpistar, parallellåkning och snowboard. Freeski är det nya heta och i teorin är det enkelt. Ta ett sjukt högt hopp, åk framlänges eller baklänges och snurra så mycket du bara kan - på skidor." artikeln som banaz länkade till

För mig låter det väldigt mycket som ren freestyleåkning. Tyvärr den bilden som går ut till allmänheten. Upprepningar av samma trick om och om igen.

Många av de största snowboardåkarna tog ju avstånd från big-air diciplinen när de började med FIS-världscup och menade att sporten inte handlade om att hela tiden bli bedömd utan friheten i åkning.

Tyvärr går nu jibb-kulturen åt samma håll som snowboardvärlden gjorde för några år sen.

Möjligheten till freestylens återkomst på bred front ligger nu nära, Jon kanske bör lära sig en full double full double full för att kunna konkurrera med grabbarna?

Gjorde jon rätt ?
Vad är rätt, Ta en lätt vinst men ganska obetydlig, eller göra "sin" grej och ta hela Jibb scenen till nästa nivå!!
Ser man vad som är bäst för både Jon och alla er jibbare så gjorde han underverk för sporten ikväll!
Han visade stora delar av sverige att det sker utveckling inom sporten, och den blir allt mer spektakulärt, att nya saker är på gång!! Visst han hade kunnat köra hem den där tävlingen lätt kanske, men han gjorde hela sporten en stor tjänst av att inte ställa sig i ledet, utan göra sin grej, vara lite annorlunda, för ärligt hur kul hade tävling varit om alla 10 i finalen gjorde samma trick, det vore förödande för sporten! Han är en stor profil som drar uppmärksamhet till sporten, som får den att växa!!För nog vore det kul om sporten växte och blev riktigt stor!!!
Och JA, det är nya trick på G från Mr Olsson!!
Mvh Hans

Gjorde jon rätt ?
yeah sa:
stockholmbigair sa:
Cizzi1988 sa:

varför skulle det inte kunna vara mer variation på snowboard?
För att vi snackar om endast en skida.

Gjorde jon rätt ?
Vill bara säga att niklas karlström var grymmast på hela kvällen! Kläderna + dubbelflipparna var ju hur sköna som helst! och inte minst hjälmen :D

Gjorde jon rätt ?
Jon är en pajas ! var är alla truckdrivers ? go sammy han va kung

nicklas karlström fo sho dude han va cleean i sina cheap mondy

Senast redigerad av en moderator:
Gjorde jon rätt ?
Joye sa:
var det någon som gjorde rätt? alla körde ju samma trick i alla omgångarna?

Och angående jons känguru så undrar jag om det är det enda tricket han kommer köra i vinter? har han inte haft tid att komma på något nytt?

Aja, kanske var bättre på stadion än det var på tv ;)
Alla gjorde inte samma :) Japanesare körde olika trix ;)

Gjorde jon rätt ?
Det känns som att sporten verkligen har stagnerat i sin utveckling. I alla fall i Big Jump sammanhang. Hur kul är det att se åkare köra samma trick, ha likadana kläder och samma töntiga attityd. Jons Kangaroo är väl en start på nyutveckling och som någon annan skrev; se på hur det gick för Jan Boklöv. En ganska komisk parallell men ändå tankvärd.

Hellre en swith double backflip i handen än 10 switch 1080 i skogen!

Gjorde jon rätt ?
Jon gjorde no switch misty 900 i Icer Air, så han gjør nå ikke bare kangoroos heller da!
Og når det heter King of Style burde de stilfulle triksene få mer poeng, som kangorooen

Gjorde jon rätt ?
jag instämmer i vad de flästa säger. Ja!! Men han kunde lika gärna göra något annat(inte) i sista när vi alla fattade att det va 1080 som dommarna kolla på. Tips jon ett fett högt kryss på ryggen.

Senast ändrad:
Gjorde jon rätt ?
Men domarna..... Charles Gagnier gjorde switch 9 Mute-Tailgrab! Han stompade den inte men det skulle ha räckt till en final plats. Det var ju King of style, inte King of landings!

i dn-artikeln står det att det var snowboard-domare, varför är det isåfall snowboard-domare på en skidtävling?

Gjorde jon rätt ?
a asså ja tyckte de var helt rätt-. de var väll en uppvisning ? man hadde ju tröttnat på 10.erna . så bra initsativ att han drog kangro .

Gjorde jon rätt ?
jons kangaroo va klart inte lika snygg som på invitational.. och de borde väl domarna oxå ha sett men tyckte ändå de va bättre att han gjorde sin dubbelvolt än alla äckliga sw10

Gjorde jon rätt ?
naaa vet inte riktigt. kanske lite fantasilöst att köra kangaroo genom hela tävlingen, han kunde ha gjort en misty 9:a lr kanske. men samtidit så e ju han den enda i gårdagens tävling som verkligen försöker utveckla sporten. alla andra gör samma trick medans jon försköker få nya trick att bli accepterade.

hejja jon

Gjorde jon rätt ?
kommer bli roligt på JOI 07 när alla drar kangaro och andra dubbelvolter i vart ända åk och släpper spinnarna helt... INTE

om någon hade gjort en 3.a i stockholm igår hade jag utan att tvekat cyklat ner från östersund och bärt upp hjälten och rebbellen för startrampen för att få se ännu ett hopp som kanske den här gången blir en 5.a eller en rodeo 7..
vad är detta? jag kan inte förutse vad det blir för trick? näjust det.. jag fantiserde ju bara..

oj en sw 1080... igen!

Gjorde jon rätt ?
Jag tycker att hoppet var lite litet för en riktigt snygg kangaroo. Jon fick iaf skynda sig igenom den rätt hårt. Skillnad mot invitational då hoppet var större och jon hade mkt mer tid i luften, vilket resulterade i oemotståndliga Kangaroos där.

Gjorde jon rätt ?
Gjorde jon rätt ?
Sorry på för hand! lite mer Jon snack!

Men ändå är inte Jon skidornas svar på Tony rickardsson? det fattas bara att Robert Gustavsson gör en parodi på han.

Jag va inte där men min Kompis sa att i "King of the globe" så va jon out standing och man får raporter från X-Games att han kanske borde vunnit några år där med.

Gjorde jon rätt ?
Joye sa:
var det någon som gjorde rätt? alla körde ju samma trick i alla omgångarna?

Och angående jons känguru så undrar jag om det är det enda tricket han kommer köra i vinter? har han inte haft tid att komma på något nytt?

Aja, kanske var bättre på stadion än det var på tv ;)
Försök komma på ett alldeles eget trick själv då ! Så jävla lätt är det inte!

Gjorde jon rätt ?
Jag tycker att han gjorde helt fel. Visst, kangaroon är väl ett av de fetaste trick jag har sett. Men det är fan värdelöst att de den fyra gånger irad som i finalen. Jämförelsevis är det som om Snook skulle klivit upp på scenen igår och spelat Mr cool fyra gånger irad. Det är ingen höjdare lixom.

Tillbaka
Topp