glappande pjäx.

jespergreen

Ny medlem
glappande pjäx.
tjena,

mina pjäxor glappar även fast jag har spänt dem så hårt som det går + stora strumpor i.
vilket gör det helt omöjligt att hålla konstroll på skidorna i luften,
nån som ahde samma problem som jag ochh hur löste ni det ?
ni andra kom gärna med förslag, helt ganska snabbt.. åker till alperna på lörda (24 feb)

tack :)
<3<3

glappande pjäx.
Har liknande problem med mina pjäxor för att mina gamla sprack på flyget på väg till sölden vilket gjorde att vi var tvungna att göra ett impulsköp där.
Fast mina pjäxor är mer för breda än för långa. Det går finfint att svänga förutom när jag åker kortsväng i brantare backen då vänsterfoten inte ríktigt vill hänga med.

Kör för tillfället med dubbla strumpor, detta hjälper dock inte fullt ut. Om min fötter inte blivit större nästa säsong så får jag väl köpa nya.
Problemet kan tyckas enkelt: köp nya pjäxor dock är pjäxor rätt så dyra just nu, därför är det inte alla som vill lägga ut 2-4k på ett par pjäxor.

glappande pjäx.
Mina pjäxor var för stora, jag la i en extra "sula" i form av ett utskuret liggunderlag. Sedan satte jag tvättsvam i en lång smal utskuren bit i skaftet på pjäxan så jag fick bättre hälgrepp och mindre glapp. Sen är det bara att dra åt karborrebandet längst upp allt vad du orkar, det bandet är a och o!

Funkar inget av detta så köt boosterstrap, eller vaddet hetet, så att du verkligen han dra åt skaftet på pjäxan.

Alla dessa lösningar är bara tillfälliga lösningar, inget att använda i längden. Kör på det nu och spara pengar under sommaren till ett nytt par.

//Hellberg

glappande pjäx.
tack så mycket för all hjälp !
men det lutar nog åt precis som hellberg säger att jag får spara ihop pengar till ett par nya. Föresten vet någon vart det går att köpa sånna där boosterstraps ?

<3<3

glappande pjäx.
hellbergarn sa:
Mina pjäxor var för stora, jag la i en extra "sula" i form av ett utskuret liggunderlag. Sedan satte jag tvättsvam i en lång smal utskuren bit i skaftet på pjäxan så jag fick bättre hälgrepp och mindre glapp. Sen är det bara att dra åt karborrebandet längst upp allt vad du orkar, det bandet är a och o!

Funkar inget av detta så köt boosterstrap, eller vaddet hetet, så att du verkligen han dra åt skaftet på pjäxan.

Alla dessa lösningar är bara tillfälliga lösningar, inget att använda i längden. Kör på det nu och spara pengar under sommaren till ett nytt par.

//Hellberg
Bra förslag, men jag skulle klistra kork mot dämpningen i skalet istället för liggunderlag eftersom liggunderlaget trycks ihop ju mer pjäxorna används medan korken håller formen ganska bra.
Sen vet jag inte om jag tycker att en Booster är lösningen på ditt problem, utan bygg upp pjäxorna så de sitter bra i foten först och främst...
Som sagt så är detta en provisorisk lösning medan man matar spargrisen fet nog för ett par nya välsittande pjäxor.

glappande pjäx.
Iana; ja precis det är ju spargrisen som är det stora problemet men jag ska nog hinna fixa ihop något till resan :)

tack igen för all hjälp !

glappande pjäx.
Man kan också köpa större fötter, finns på Clas Ohlson (De har fan allt!). Rea på håriga rackare i storlek 43 just nu... :)

/H

Tillbaka
Topp