Glappning mellan skida och bindning.

surfinglife

Ny medlem
Hello.

Har ett litet problem, har jobbat med bindningen ett tag nu skruvat å donat men kan inte få den att sluta små glappa.

Någon som tror att detta är ett stort problem och isf har några tips,
skulle uppskattas mycket. :]

Åker inte på ett par vidare bindningar SP 100 diagonal heter dom, Mad-trix senior skida, väger ungefär 70 kilo och åker bra, jallefall offpist.

Har inte riktigt samma problem. Kan inte säga riktigt att jag känna det när jag åker men lite läbbigt är det ju, man vill inte att de ska lossna när man är på toppen av Kaprun eller nått...

Kalle, tack för länken btw.

Kanske oxå ska ta och lägga till att jag har ställt inn alla inställningar rätt och även skruvat åt alla skruvar, kanske inte finns så mycket mer att göra :/

Tobe.

Har du gammla eller slitna sulor på dina pjäxor kan ju även detta resultera i ett glapp mellan bindningen. Hur som så kanske du ska lämna i bindingen till någon som kan titta på den. Är ju som sagt aldrig roligt att tappa skidorna. Hoppas du får till problemet.
Ha de gott.
Kalle Kax

Jag hade så på ett par skidor. Jag lämnade in dom till en sportaffär som tog en titt på dom och la något mellan bindningen och skidan som höll den på plats, fungerade som någon form av "packning".

Funkar fint nu.
'

// Hellberg

Låter ju tvär soft, priset va inte så saftigt hlr hoppas jag:P

Måste nämligen ha ny skiddress å hjälm i år :D

surfinglife sa:
Kanske oxå ska ta och lägga till att jag har ställt inn alla inställningar rätt och även skruvat åt alla skruvar, kanske inte finns så mycket mer att göra :/

Tobe.
Det fungerade för mig, speciellt skruven som justerar höjden för min del, men kolla skruven som justerar på sidorna också, borde hjälpa, annars får du försöka reklamera.

Lycka till!

Tillbaka
Topp