Gogglefråga

Grodman

Ny medlem
Gogglefråga
Hej,
Ska skaffa mig nya goggle's och undrar när man skall ha vilken färg på linsen?

Finns ju lika många färger som regnbågen och det måste ju bara vara så att en färg är utmärkt vid ett visst ljus,

Hls
Anders

Senast ändrad:
Gogglefråga
Mork lins for starkt ljus, ljus lins for svagt ljus, kortfattat.
Las vidare pa respektive gogglemarkes hemsida for mer ingaende info.

Gogglefråga
Orange!
Helt klart den basta allround fargen. Kontrasthojande nar det ar flatljus men samtidigt inte for stark nar det ar ljust ute.
Om du skulle kopa en extralins sa skulle jag valja en av de ljusare spegelglasen samt en ljusbla lins.

Gogglefråga
du ska ha bronze/gold mirror det känns som vanligt ljus fast bara lite mörkare, det ser helt naturligt ut

Gogglefråga
Hej, jag har själv bronze/silver mirror (märke dragon). Det skiljer sej dock mellan olika märken hur bra kontrast linserna har. Testa många olika för att se om linsen i sej är kontrasthöjande, för mej är det viktigt att det är det, särskilt om det är lite molnigt. Är det riktigt molnigt och flatljus är det bra om man ha en ljusare kontrastrikare lins (den dragonlinsen jag har har i sej bra kontrast så jag kör med den linsen vid de tillfällena också). Själv kan jag inte ha orange som allroundlins då det blir för ljust för mina ögon om det är klar solsken ute (jag har dock ett par google med en mer orangefärgad, som jag tar på mej ibland.

Ride on,

Gogglefråga
oakleys pink iridium, blue iridium och fire irirdium e bra men de beror ju på om du ska ha oakley så ska du ha non av dom, annars så anon (go for it) dom har blivit jävligt populära (vita figment med grön spegel)

men de e en smaksak

Tillbaka
Topp