okej?!nonne sa:Över helt klart, körde under i ett år inte lika skönt som över tycker jag
Nice med stilpoliser. Ursäkta mig fröken, vad får jag för böter om jag bryter mot dessa SLAO-regler? :lol:erik_lagg sa:Enkel tumregel:
Under 25 - sätt dina goggles under hjälmen
Över 25 - sätt dina skidglasögon över hjälmen
Borde vara en nya SLAO-regel
regler är till för att brytas är vad jag har hörtJibberisch sa:Regler är till för att följas.
word!Jibberisch sa:Regler är till för att följas.
Om vi ska få spridning för denna regel utanför Sverige måste vi kanske ta hjälp av FN. Det blir mycket jobb men det kanske är värt det trots allt.delta sa:erik_lagg, slao-regler är naturligtvis för sverige... sa det funkar ju bra... men man borde föra in nationalitet- och/eller location-aspekten i reglerna pa nagot sätt? det heter väl ända scandi-style av nagon anledning?
Det är ett felaktigt rykte som nått dig i sådana fall. Men du ska inte klandra dej själv. Det är ett vanligt förekommande rykte. Speciellt i yngre generationer, där det genererar "crädd" att bryta mot regler.simonthyrb sa:regler är till för att brytas är vad jag har hörtJibberisch sa:Regler är till för att följas.
Under 25 - sätt dina goggles under hjälmen (dvs. du har en jibbhjälm som sitter löst, då får man plats med både mössa och gogglar under).erik_lagg sa:Enkel tumregel:
Under 25 - sätt dina goggles under hjälmen
Över 25 - sätt dina skidglasögon över hjälmen
Borde vara en nya SLAO-regel
det ser coolare ut.Min fråga kvarstår:
Kan någon av er som skriver "under" i tråden, upplysa mej om fördelarna med att ha goggles under hjälmen.Hjälp mej. Det är fredag idag.
några sådana tror jag inte existerar. snarare överhopas detta sätt av nackdelar:Jag menar endast funktionella fördelar.
känner igen den. och den är lika jobbig vid fel tillfälle som när man aker med jackan för mkt öppen och luvan far för sig att vid mest ogynsamma tidpunkt flyga upp över hjälmen, täcka för delar av synfältet och samtidigt förhindra huvudrörelser. bummer.stellan-is-on-fire sa:* de glider ner i nacken back vilket gör att de även smyger sig längre och längre ner över näsan
en stor fördel är att man inte ser ut som en kook.Jibberisch sa:Vad är fördelarna med att ha goggles under hjälmen? Hur jag än vrider och vänder på det, ser jag mest funktionella nackdelar.
Snälla upplys mig. Det är fredag.
Även kallat "gogglehäng". Förekommer oftast hos den yngre generationen skid- och snowboardåkare (under 25).stellan-is-on-fire sa:* de glider ner i nacken back vilket gör att de även smyger sig längre och längre ner över näsan