Goggles Splice vs Crowbar + lins

Henke_dsl sa:
Är på jakt efter ett par Splice.
Hade verkligen önskat att man kunde köpa Oakleys goggles på IKEA, då hade man kunnat välja vilken lins som helst och vilken färg som helst på ram, skärm osv.
mm, och så hade du fått sätta ihop dem själv, och de hade varit billiga och i dålig kvalitet. :)

Lee-nus sa:
Henke_dsl sa:
Är på jakt efter ett par Splice.
Hade verkligen önskat att man kunde köpa Oakleys goggles på IKEA, då hade man kunnat välja vilken lins som helst och vilken färg som helst på ram, skärm osv.
mm, och så hade du fått sätta ihop dem själv, och de hade varit billiga och i dålig kvalitet. :)
hahaha men det skulle vara sjukt bra om typ stora skidbutiker hade så att man fick bygga egna brillor för typ en hundring extra! :D

Jag har kollat på oakleys hemsida vilka linser som jag tycker verkar bäst. Vill då ha ett par för molniga dagar och ett par för soliga dagar.

Jag kom fram till att High Intensity Persimmon och VR28 Black Iridium var de bästa alternativen. Men jag funderar på att köpa ett par begagnade och då är det inga som har "High Intensity" Persimmon eller "VR28" Black Iridium utan istället är det vanliga Persimmon och Black Iridium som förekommer.

Är det någon vidare skillnad i verkligenheten mellan High Intensity/VR28 och de vanliga? Vilken i sådan fall och till vilken grad?

Mvh
Crabcrap

Senast ändrad:
Själv kör jag splice med fire iridium linser för soliga dagar och pink iridium molniga dagar.. riktigt nöjd samtidigt som de är snygga linser !!!

Bump..

Jag kör med samma som Henke här ovanför. Fast jag orkar ju inte byta lins varje gång vädret växlar, så jag har ett extra par googles i ryggan. Men har någon hittat den bästa linsen för de dagar det är flatsljus och dimma som det ofta är i Svenska fjällen? Jag vill inte se halvskapligt som jag gör nu med pink irdium, jag vill se bra. Ja så bra som det bara är möjligt då..

ABadHabit sa:
Bump..

Jag kör med samma som Henke här ovanför. Fast jag orkar ju inte byta lins varje gång vädret växlar, så jag har ett extra par googles i ryggan. Men har någon hittat den bästa linsen för de dagar det är flatsljus och dimma som det ofta är i Svenska fjällen? Jag vill inte se halvskapligt som jag gör nu med pink irdium, jag vill se bra. Ja så bra som det bara är möjligt då..
Prova High Intensity Yellow - har högt ljusgenomsläpp och är mycket kontrasthöjande.

jet sa:
ABadHabit sa:
Bump..

Prova High Intensity Yellow - har högt ljusgenomsläpp och är mycket kontrasthöjande.
Det kan jag gå i god för! underbar lins!

Tillbaka
Topp