Googles immar efter byte till hjälm med skärm

micke_moj

Ny medlem
Har precis bytt till en hjälm med ganska kraftig skärm. Glajjerna är ett par electric med dubbelglas som jag aldrig haft "immproblem" med förut men med skärm på hjälmen immar dem igen nästan direkt. Jag klär mig så rätt som möjligt så är inte supervarm under åkning. Tips på vad jag kan göra? vill väldigt gärna behålla hjälmen och skärmen för den delen!

Har ju hört om dem vanliga metoderna , saliv, tandkräm, raklödder, diskmedel, tvål. Är dock jäkligt skeptisk mot det egentligen, ingen lust att förstöra linsen.

Senast ändrad:
Det är rätt att du är skeptisk mot dessa metoder.
Flera fungerar bara inte och en del, t ex tandkräm som innehåller slipmedel, förstör linsen.
Kontrollera om du inte på något sätt kan justera hjälmen, skidglasögonen, skärmen eller alltihopa för att öka ventilationen.

skippa skärmen? uppenbarligen ventilerar det inte som det ska. och så heter det "goggles".

Kör med Cebes gamla goggles med enkelglas, fula som stryk men jag hade då aldrig problem med imma i dom.
Nä de krävs nog lite bättre ventilation uppåt tyvärr.

Du ska inte över huvud taget röra innerlinsen - då putsar du bort imskyddsbehandlingen.
Smetar du på något förstör du linsen. Bara att köpa nya i.s.f.

Antagligen stör skärmen ventilationen ovanpå brillorna. Ta av skärmen om möjligt.

Se även till att du förvarar och handskas med brillorna rätt.
Ex: Sätta upp brillorna i pannan = imma. Förvara brillorna i förvaringspåsen, men i jackans innerficka = imma.

har nog suttit och sökt för mycket, där av "googles" ^^
Man ska alltså inte röra innerlinsen med putsduk heller?

Om innerlinsen är helt torr så kan man försiktigt damma av den lite med en sån där microfiber påse som man får till gogglesen.

Tillbaka
Topp