Hjälm med skärm=lättare imma?

Landsten

Medlem
Tjenare!
Skulle precis klicka hem en ny hjälm när jag kom och tänka på att den lilla skärmen i pannan kanske bidrar till att gogglesen immar igen mycket lättare.

Så en enkel fråga, Gör den de?

Landsten

Jag har aldrig märkt någon skillnad på skärm respektive inte skärm, och då har jag kört med Red Mutiny (miniskärm), Giro G10MX (rejäl skärm) och POC Receptor Bug (ingen skärm). Däremot immar det mer för mig när jag har ett tunt pannband eller mössa under hjälmen.

Heddious sa:
Jag har aldrig märkt någon skillnad på skärm respektive inte skärm, och då har jag kört med Red Mutiny (miniskärm), Giro G10MX (rejäl skärm) och POC Receptor Bug (ingen skärm). Däremot immar det mer för mig när jag har ett tunt pannband eller mössa under hjälmen.
Okej, toppen! Då blir de hjälm med skärm :)

Jag upplevde att skärmen ibland bidrog till imma, men det huruvida det verkligen stämmer vet jag inte. Har slutat köra med skärm dock, tycker den gör mer skada än nytta.

Den värma luften som bildas inne i gogglarna sticker oftast uppåt och går ut i gogglarnas överkant. Om där då är en skärm ovanför så kan luften inte komma ut och kan då bli kvar i gogglarna eller ta längre tid för luften att komma ut och då bli det lättare imma på gogglarna. Nu är det inte säker att det är så här alltid men det kan bli så också. :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp