Googles som passar till Poc Receptor hjälmen

pallmie

Ny medlem
Hej!

Jag är på jakt efter nya googles och har kollat runt en hel del men vet inte riktigt vad jag ska köpa! Jag har en Poc Receptor hjälm så jag vill ju att de ska passa bra till dem det är egentligen det viktigaste, jag åker enbart med hjälm så detta har högsta prioritet!

Tack

Hört att Oakley Crowbar fungerar fint.
Annars tar du hjälmen och går till närmaste Skid affär och provar

Det är ju inte så svårt att lista ut att POCs goggles passar bäst med POCs hjälmar...

Lee-nus sa:
Det är ju inte så svårt att lista ut att POCs goggles passar bäst med POCs hjälmar...
Det behöver inte alltid vara fallet för alla har olika ansikten men POCs goggles passar typ 99% av fallen.
På mig funkar Oakleys goggles med tillsammans med den hjälmen.
Gör som Haellgren säger, åk till en butik och prova tillsammans med din hjälm

Egentligen typ alla som är breda med en rak ram på ovansidan, eller platt. Ni förstår

Haellgren sa:
Hört att Oakley Crowbar fungerar fint.
Annars tar du hjälmen och går till närmaste Skid affär och provar
Nja, helt ok men inte klockrent. Splice däremot sitter som en smäck! Jag satsade dock på Airbrake.

Jag kör med en sådan hjälm och jag har kört med crowbar som jag tycker har passat bra. Köp ett par nya scott off-grind ny som passar sjukt bra till hjälmen tyckte jag.

Jag hade inte köpt svart lins, funkar jättebra i solljus men är väldig begränsade annars. Oakleys Fire Iridium är betydligt mer flexibla än vad man tror, funkar i de flesta väder men är väl inte helt optimala när det dumpar eller vid kvällsåkning. Jag kör med Fire Iridium och ett par med H.I. Yellow som komplement vid sämre förhållanden. Båda sitter i en varsin Splice som är ruskigt snygga, sköna och med ett grymt synfält. Splice sitter dessutom grymt ihop med POC-hjälmen.

eftersom du har en sån sjuk budget på goggles så köp ett par airbrake så får du både svart lins för solåkning och en bra lins för kvälls/skitljus/sverigeåkning.

Jag köpte ett par lobes all-black tillslut, men ska nog köpa till en annan lins dessutom!

Typ alla poc goggels funkar skulle jag säga, som andra säger så funkar även Oakley. Finns det någon mer hjälm som Receptor? dvs rak kans som passar med många Goggles?

pallmie sa:
Mmmm jag förstår också att jag kan gå till en skidaffär men bor inte nära någon och sedan ligger hjälm i ett förråd som jag är för lat för att gå till... haha :) Tack för allt svar förresten! Har kollat på dessa:

http://alpingaraget.se/sv/product/11119/oakley-crowbar-dark-grey-jet-black

http://alpingaraget.se/sv/product/10127/poc-lobes-all-black

Men undrar hur bra svart visir är egentligen... Förstår att de kmr funka svin bra i solljus men annars liksom?
svart lins funkar fint men det blir lite mörkt om du åker när det är svart ute men det funkar:)

Tillbaka
Topp