GoPro ensam?

skigirl91

Ny medlem
GoPro ensam?
Funderar på en Go Pro kamera men eftersom jag åker nästan alltid själv i backen. Blir inte filmerna lite tråkiga då?
Filmtips tack för att inte ha någon bredvid sig

GoPro ensam?
Planerar du att åka såhär?
Om inte kommer filmerna nästan oundvikligen vara tråkiga för alla utom dig själv och möjligtvis närmast sörjande

GoPro ensam?
har du ingen referenspunkt i form av en kompis när du åker kan det bli svårt att ibland bli riktigt jobbigt att kolla på klippen. Rekommendera dig därför att köra gopron på magen istället om du åker själv. Då syns skidorna bättre och det blir bättre inlevelse när man ser armarna flänga runt :)

GoPro ensam?
Behöver inte vara tråkigt, Gopro är gjorde från början för att filma det du gör från din synvinkel! Tycker själv att dom roligaste gopro klippen är man ser hur personen ser saker. Som att åka i färskt puder eller hoppa stort osv.

GoPro ensam?
Man kan filma från huvudet, bröstet, använda en stav och filma mot sig och genom att rikta staven åt olika håll då få fler vinklar

Är man sugen på att nöta ett rail kan man köpa en gopro 3a eller (2a med wifipack) med stativ och wifi kontroll (ingår i black-edition) och sen filma med hjälp av fjärrkontrollen.

Sen finns det även guider på hur man gör panoreringar med div äggklockor och liknande saker.

Sen om man filmar i 1080p på lite avstånd så kan man cropa ner till 720p och göra panoreringen digitalt.

Det krävs ju dock ALLTID oavsett om du filmar själv eller med någon att man varierar sitt material så mycket som möjligt för att det inte ska bli tråkigt att kika på :)

GoPro ensam?
skigirl91 sa:
Jag har svårt att åka fort om jag inte kan använda stavar. Och dra stavarna i backen på vägen ner
Och du tänker köpa en GoPro utan att kunna åka högre farter utan stavar? Spendera pengarna på Skid instruktioner istället.

GoPro ensam?
det jag tror att de flesta här inkl mig försöker säga är att filmer inte nödvändigtvis blir tråkiga om man bara filmar sig själv men då måste man vara riktigt bra. Att hoppa en 10 meters klippa med go pro ser ofta ut som att du kliver ner för en liten sten pga vidvinkeln och bristen på referenspunkter. Du verkar inte vara den mest avancerade åkaren i backen så jag hade nog sparat pengarna och lagt dom på att åka mer skidor istället.

GoPro ensam?
Det kan bli rätt trist om det bara är en vinkel, ett åk utan precis ingen som helst händelse. Vanligt nybörjarmisstag att filma allt från samma position, och dessutom om det är helt oredigerat (klippa bort onödiga partier i filmen). Har du fler kameror är det lättare få skönare vinklar, men det är absolut inget krav. Åk med kameran på huvudet, bröstet och kanske på en pjäxa/stav, åk och trixa lite. Kan du dessutom hitta en polare som kan filma lite, så är det ännu bättre!

GoPro ensam?
Nu har inte jag använt gopro vid skidåkning spec mycket. Mest kört den när jag åker cross gör att fila på spårval osv.
Men tog med den över en helg i Engelberg förra året med familjen. Ingen action direkt, men ett kul minne för en själv.
Köp en Gopro tyckerjag. Men skit i 3:an. (för dyr). Du klarar dig fint med 2:an.
Ju mer du filmar, desto mer kommer du utveklas(utvecklas,utveklass....skit samma). Både som skidåkare och filmare/redigerare. PUNKT!:D

Tillbaka
Topp