GoPro HD mounts för Snowboardåkare?

Anton-92

Medlem
Halloj!

Har köpt mig en GoPro HD Helmet .. så har alla mounts i Helmet kitet ^^

Min fråga är vilken är de goaste mountet och ger cool vinkel när man kör snowboard enligt er?

Letar efter ett mount man kan använda till att båda filma sig själv och andra medan man åker. Jag har Sneglat lite på Wrist strap och Stativet för GoPro HD. Är också en fördel att man kan ha själva anordningen i en ficka eller liknande :)

Länkar:
http://www.sportscam.se/se/art/stativ-for-gopro.php
http://www.sportscam.se/se/art/gopro-hd-wrist-housing.php

TACK PÅ FÖRHAND! ;)

Hasse_Lindborg sa:
Kolla upp surfhero monteringen...
Tror inte det är en så bra mount för snowboard igentligen.. snowboardens för är mkt kortare än en surfbrädas.. vilket kommer göra att du får kameran väldigt nära dig och riktad rakt upp vilket inte kmr ge så skön vinkel tror jag :/ sen är de inte lätt att filma andra med det mountet.

Är för övrigt ett grymt mount för surfbrädor :D

Har byggt en \"pole\" på Gopro av en slaktad innebandyklubba... funkar kanon då dom oftast är fjäderlätta.

Borrade bara hål i ett av fästena man fick med samt sågade till bandyskaftet längst ut så att det gick att skruva fast.

Inte så mycket att förklara... ta bort bladet från klubban... såga skaftet i ändan på mitten ungefär lika långt in på skaftet som Gopro fästet är långt, borra sedan hål i både klubbskaft och goprofäste så att man kan skruva rak igenom, fast så att man fortfarande kan få dit snabbfästet (längst fram)

Ta en trasig stav i önskad längd, brukar finnas överallt, sen tar du och limmar fast ett fäste och sen drar fast det med silvertejp sen är det ju bara köra igenom handen på strap'en och hålla i stavhandtaget, funkar sjukt bara och det enda som behövs är lim och silvertejp samt en trasig stav... sjukt ovärt att betala 300kr för samma grej :/

Det känns som att bandyklubba blir lättare men mindre hållbar av någon anledning, den staven med gopron vi hade va inga problem alls att filma med, väger typ inget :)

http://www.sportscamera.co.za/shop/images/grab bag of mounts.JPG <- vi använde fästet som är längst upp till vänster, för att kameran skulle få lite höjd ifrån staven (så den inte syns så tydligt om man filmar sig själv)

http://www.vimeo.com/15220965 <- denna är enbart filmad med den staven och gopron @ 2:12 ser du att man inte ens ser staven och då är staven 1m lång

vi* är förövrigt polarna ;D

Senast ändrad:
mm .. ovärt att betala 300! stav eller bandyklubba tror jag inte spelar nån stor roll.. skillnaden är att bandyklubban är rak tills den spräcks .. staven böjs bara :)

FET film föresten :D .. men jag som kör snowboard vill hålla den framför mig vill gärna få med så mkt av mig själv som möjligt :P vad är bra längd tro? 1,5 m? .. sen förstår jag inte riktigt på hur man tejpar sen :S tejpar man inte över fästet så man inte kan sätta på kameran? :S och limma på ett fästa på en stav? tänker mig en smal stav och brett fäste ...

ursäkta min tröghet ;P

Anton-92 sa:
mm .. ovärt att betala 300! stav eller bandyklubba tror jag inte spelar nån stor roll.. skillnaden är att bandyklubban är rak tills den spräcks .. staven böjs bara :)

FET film föresten :D .. men jag som kör snowboard vill hålla den framför mig vill gärna få med så mkt av mig själv som möjligt :P vad är bra längd tro? 1,5 m? .. sen förstår jag inte riktigt på hur man tejpar sen :S tejpar man inte över fästet så man inte kan sätta på kameran? :S och limma på ett fästa på en stav? tänker mig en smal stav och brett fäste ...

ursäkta min tröghet ;P
alltså, du ska ju inte ha själva bottenplattan utan bara den som är längst upp till vänster :P

Sen när du tejpar tejpar, du ju varannan sida om pinnen som kameran sitter på, om du bara använder tejp så är det ju bara ta en kniv och skära bort tejpen om du inte blir nöjd ;)

Så bara sätta igång att experimentera :D

Senast ändrad:
Att du ska bryta av en bandyklubba tror jag inte man behöver oroa sig över... men tanke på hur man kan misshandla dom i sporten innebandy :-)

Fast en stav är juh klockren idé också... om man har en sådan som snowboardåkare ;-)

Summan av kardemumman är iaf att man kan bygga det själv av det mesta man hittar på tippen... så skit iaf att köpa något som inte ser ut att hålla bättre än en stav eller innebandyklubba :-)

saibotto sa:
Att du ska bryta av en bandyklubba tror jag inte man behöver oroa sig över... men tanke på hur man kan misshandla dom i sporten innebandy :-)

Fast en stav är juh klockren idé också... om man har en sådan som snowboardåkare ;-)

Summan av kardemumman är iaf att man kan bygga det själv av det mesta man hittar på tippen... så skit iaf att köpa något som inte ser ut att hålla bättre än en stav eller innebandyklubba :-)
Plasten i bandyklubban blir väldigt spröd i kyla, dvs tål den mycket mindre än i en gympa sal. Men om man har en komposit klubba så borde det inte vara några problem.
Sen är ju en teleskops skidstav att föredra, smidigt att ta med sig när man inte använder den.

Tillbaka
Topp