Gör en Film!

beck

Ny medlem
Gör en Film!
HEllå! alla film och åk åker!
Jag och några polare gör en skidfilm! vi är ganska seriösa och vi samarbetar bra! men vi har problem hur vi ska lägga upp det??
skulle behöva tips av er och ni andra som gör skid flmer ? hur man ska göra? vad vi ska ha med? Hur ska vi filma? Vad för sköna grejer?? vad för musik?? etc??

Hjälp!!

///// AXel

Gör en Film!
Om ni är duktiga på att åka : ) så ska ni självklart ha med puderåkning.
Om ni inte känner att ni behärskar det så skippa den delen annars blir det som skräck exemplet http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=7501.
Skippa jibbet i Parkerna när det är mycket folk där. Ser väldigt olustigt ut när det kommer nån 9 åring tjej som vill kolla vad det är för stor snöhög mitt i backen.
Bygg egna monsterkickar och ladda stort, Spela en lugn hip hop och snabb Punk rock, som Pennywise, no use for a name, Ramones, swollen members.
Lägg upp filmen som sådan att var och en av åkarna har sin egen del. Uppstår en skönblandning då och man behöver inte sitta och vänta på railsen om man gillar det.

Hoppas det kan vara till någon hjälp

MVH Jesper

Gör en Film!
Tja.. Har gjort en del filmer och sett massa jag tycker att ni ska ha blandat inte allt för tung musik hipphopp kan säga några låtar som jag tycker skulle va kul att ha me. I wanna rock med twisted sister och Things ive seen med Spooks och Chick habit med april march och The shame o life med butthole surfers och många mer om ni har msn så kan ni få dom och tänk noga hur ni lägger låtarna.. ; )

Gör en Film!
Gjorde en film i vintras och man lärde sig ju en hel del... Framförallt se till att ni växlar kamerapositioner och filma inte från "foten" av backen då det ser ut som om ni kör i barnbacken... Filma inte bara åken, det kan bli rätt snyggt om ni filmar medans ni hikar eller bara ligger och solar och äter lunch.

Gör en Film!
Gör en film för er själva. Om ni gillar klippen och musiken så borde fler göra det. Skitsvårt att klippa något som man inte får känsla för. Även om hela freeride skulle säga att en låt är superbra så betyder inte det att man ska klippa in den. Har klippt åt andra människor med låtar som de begärt, men det känns aldrig bra.

Sen håller jag med pocketmoney om att ni ska fylla ut filmen med mer än åkning. Ger lite känsla för åkarna och miljöerna, sen kanske man kan slippa långa MSP scener som börjar likna spanska såpor.

Blev luddigt nu men jag är lite trött, skrivit första utkastet av playlist till vinterns produktion!

Tillbaka
Topp