Gör mig av med warpen, begagnad. [board update]

• Trådstartare Trådstartare mathiasek
  • Start datum Start datum
M

mathiasek

Guest
Jag har länge tänkt fräsha upp min gamla warp bräda men kostnaden blev högre än vad jag trott och har inte allt för mycket tid. Så jag kollade runt lite och hittade den här "https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=84581".
Det är alltså Nitro T1an jag syftar på, frågade personen hur sliten den var, fick inget direkt svar men "välanvänd" iallafall. Ser fräsh ut, rätt längd.

Vad tycker ni? Vill helst inte gå över 1000 lappen när det gäller bräda inkl. frakten. Tyck till och ge andra tips !

Senast ändrad:
I din gamla tråd fick du ett svar angående den. Verkar bra och om du inte vill köpa nåt dyrare så är det bara att slå till.

Fick just reda på att det är spannet som är slitet , är det fortfarande värt att köpa brädan enligt dig?

Vad menar han med det, att den är slutkörd och har noll pop? Kanske ok om du skall typ hoppa jämfota upp på stål och köra sönder brädan på stål men det verkar ju inte vara tanken....

"Hej! T1an är helt enkelt väldigt välanvänd. Den är lite trött i spannet och kanter och så.. Belaget är ok. Väldigt välanvänd helt enkelt."

Det var den informationen han gav mig.

Det låter ju inte så festligt men bjud 250 :D och hoppas att den är bättre än din warp..
(500 är väl kanske ok men inte så billigt egentligen, man kan ju inte jämf men för nöjes skull: jag salde nyligen en kvalitetsbräda fran 2010 som var i ok skick inklusive bindning för 700kr samt 2011 nyskick med bindnng 2250)

Senast ändrad:
även om den nu är "lite trött i spannet" hur mycket kommer det märkas när jag åker? Märks det mycket och hur stor är chansen att brädan går sönder ? :)

Kanter och belag kan man ju alltid kolla statusen på rätt bra själv. Men svaret om brädans inre (och vad den varit med om och förväntad hållbarhet) vet ju tyvärr endast säljaren i detalj, men den kanske känns lite såsig, ospänstig, trög-ollad/poppad. Så kanske inte så rolig att leka med.

Senast ändrad:
finns det något man kan göra för att öka spänsten på något sätt ? :o annars funderar jag på att slå till på den :)

felskrivet.. "jag funderar på att slå till" ska det vara istället för "annars" ^^

nah, bäst är väl om du kan titta på den på plats och känna lite hur illa det är eller inte. Alternativt rulla vidare och försöka hitta nagon annan billig... men det är ju svårt naturligtvis.

köpte denna för 800 kr , 154cm. Endast använd 1 gång. Har hört att det ska vara svårt att lackera om en snowboard, stämmer detta? ;o

Enligt säljaren var det en "Factory" själv har jag aldrig hört märket men känner personen jag köpte den av :)

Känns som du bränt 500 spänn i onödan.. borde väntat på riktiga vintern och sparat 500-1000 kr till och iaf fått en åkbar bräda.. Tror den välanvända T1:an hade varit ett mkt bättre val tyvärr.

Du hade ju ingen lätt uppgift med din tighta budget, men bejnan har nog en poäng (iaf om brädan är lika rolig som bindningarna ser ut). Men men förhoppningvis löser den uppgiften i vinter sa kan du rulla vidare nästa år.

Brädan är helt duglig imo, har som sagt ett par raiden zero bindningar hemma som ska sättas på. Och kan inte spendera mer pengar eftersom jag snart ska ta körkort och mycket pengar ska läggas på detta.

Perfekt, det blir lätt snyggare med raiden :D
Du kan ju alltid köra stickers istället för att måla om... tycker iof en din fråga är intressant om att måla om...sprayfärg pang på?

hade tänkt det men känner några i en fabrik här i området som håller på med sånt, dom sa att det var svårt att få bra.. antagligen var dom bara för lata.. men jag kör på orginal färgen och dom röda raiden så borde det bli fint. Skickade efter gratis stickers från nitro usa också, vet du något företag/brand med snygga stickers? :D

Köpte en 11/12 salomon salamonder för 500:- så det går ju även att göra klipp på nya brädor.
Kanterna var ju rundade och så var den ganska repig men det gick ju att fixa bra och ska ju ha den som railbräda.

Fick nyss brädan, lägger upp bild sen med dom nya raidens på :)

mathiasek sa:
hade tänkt det men känner några i en fabrik här i området som håller på med sånt, dom sa att det var svårt att få bra.. antagligen var dom bara för lata.. men jag kör på orginal färgen och dom röda raiden så borde det bli fint. Skickade efter gratis stickers från nitro usa också, vet du något företag/brand med snygga stickers? :D
Jag har Nitro stickers...
Eller en sticker

skickade efter gratis stickers från dem som troligtvis kommer hamna på brädan :)

"Nya" brädan med raiden bindningarna, beställt sjukt mycket gratis stickers med så ska piffa upp den lite till. Dock har jag sämst "fantasi" när det gäller att sätta ut klistermärken , om man nu säger så, haha.

inte mycket skillnad, 2freeride märken och ett fox.. kommer snart Nitro Snowboards märken på också :)

bra o se att junkyard.se märket försvan, såg gräsligt ut :P

ah junkyardet var ingen höjdare!
fox märket kanske försvinner, såg bara så tomt ut nu och väntar fortfarande på mer märken :)
passade det inte eller gillar du inte fox bara ? ;)

läste det, skickade efter från de flesta företagen :)

mathiasek sa:
passade det inte eller gillar du inte fox bara ? ;)
jag tycker det är så oclean logo och det lilla jag sett i kläder har inte varit så nice, sen är det väl någon sorts motorsportmärke? dvs hör inte hemma i snöbranschen..

Kan du inte ta lite närbilder på klistermärkena?

mer stickers kommer troligen på måndag , då kommer en update.
här är närbild på freeride+fox :)

mathiasek sa:
mer stickers kommer troligen på måndag , då kommer en update.
här är närbild på freeride+fox :)

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/4a194e16e4d46fb149e6f744a31525cc.jpg[/url]
Fan vad läckert! Men vad är det för ytmaterial på brädan egentligen, ser lite "kornigt" ut och då kan det vara svårt för klistermärkena att fästa bra? Kan du inte ta en närbild på materialet/klistermärkena? Typ 4-5cm ifrån ungefär så man ser bra.

jag gillar att brädan har en ny fräsch bakgrund i varje bild xD

brädan har ingen blank yta men klistermärkena som sitter på just nu har fäst förvånandsvärt bra faktiskt :)

KungMartin sa:
och vad har bakgrunden med detta och göra? ;pp
första bilden är inte tagen utav mig btw.

KungMartin sa:
Orka bry sig om bakgrunden, det är ju brädan som räknas...

mathiasek sa:
brädan har ingen blank yta men klistermärkena som sitter på just nu har fäst förvånandsvärt bra faktiskt :)

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/f86b25b411e08727820f9cb2bffe44e3.jpg[/url]

KungMartin sa:
och vad har bakgrunden med detta och göra? ;pp
första bilden är inte tagen utav mig btw.
Schyst! Jag brukar ha problem att fästa mina klistermärken när ytan ser ut sådär så det är bra att du lyckats! Är ytan likadan under bindningen och hur har du fäst bindningen? På första bilden är det fyra skruvar, nu med röda bindningen hittar jag bara en skruv i mitten? Har du borrat ett nytt hål?

Som du själv säger så är det svårt att lacka om hela brädan, så det tycker jag inte att du ska göra. Däremot är det mycket enklare att lacka om bara bindingarna, vilket jag föreslår att du gör. Röda bindningar är inte bra, varken ur praktiskt (rött reflekteras sämre i flatljus, svårt att se) eller estetiskt (imo) perspektiv. Går bra att göra med en vanlig sprayburk för typ en femtilapp. Grönt eller gult tror jag skulle bli fint, så att bindningarna "poppar" lite.

felix sa:
Schyst! Jag brukar ha problem att fästa mina klistermärken när ytan ser ut sådär så det är bra att du lyckats! Är ytan likadan under bindningen och hur har du fäst bindningen? På första bilden är det fyra skruvar, nu med röda bindningen hittar jag bara en skruv i mitten? Har du borrat ett nytt hål?
Ytan är precis likadan under :)
Den skruven du ser är den som håller fast en liten platta, skruven sitter fast i mitten av "disken" som håller fast brädan så att plattan inte åker av.
Under denna platta så finns en s.k minidisc. Den sitter fast i brädan med 2 stycken skruvar :)
Enligt det nya "minidisc" systemet ska bara två skruvar behövas, vad jag hört iallafall :)

Som du själv säger så är det svårt att lacka om hela brädan, så det tycker jag inte att du ska göra. Däremot är det mycket enklare att lacka om bara bindingarna, vilket jag föreslår att du gör. Röda bindningar är inte bra, varken ur praktiskt (rött reflekteras sämre i flatljus, svårt att se) eller estetiskt (imo) perspektiv. Går bra att göra med en vanlig sprayburk för typ en femtilapp. Grönt eller gult tror jag skulle bli fint, så att bindningarna "poppar" lite.
Jag har inga planer på det iår men kanske nästa år bara för att inte vara så enformig :)
tack för tipset :D

Tillbaka
Topp