Gör mig av med warpen, begagnad. [board update]

• Trådstartare Trådstartare mathiasek
  • Start datum Start datum
mathiasek sa:
felix sa:
Schyst! Jag brukar ha problem att fästa mina klistermärken när ytan ser ut sådär så det är bra att du lyckats! Är ytan likadan under bindningen och hur har du fäst bindningen? På första bilden är det fyra skruvar, nu med röda bindningen hittar jag bara en skruv i mitten? Har du borrat ett nytt hål?
Ytan är precis likadan under :)
Den skruven du ser är den som håller fast en liten platta, skruven sitter fast i mitten av "disken" som håller fast brädan så att plattan inte åker av.
Under denna platta så finns en s.k minidisc. Den sitter fast i brädan med 2 stycken skruvar :)
Enligt det nya "minidisc" systemet ska bara två skruvar behövas, vad jag hört iallafall :)
Minidisc? Vad är det? Nu blev jag riktigt intresserad... fungerar det som Burtons ICS-kanaler? Alltså en kanal som bindningarna fästes i med två skruvar och sen kan man skjuta bindningarna längs med hela brädan och på så vis även vinkla om dom...

Kan du inte ta en bild under bindningen så man får en överblick av hur minidisc-systemet fungerar? Tror jag skulle förstå lite bättre då.

felix sa:
Minidisc? Vad är det? Nu blev jag riktigt intresserad...

Kan du inte ta en bild under bindningen så man får en överblick av hur minidisc-systemet fungerar? Tror jag skulle förstå lite bättre då.
"The Raiden 0 also features the new Mini-Disc setup. The Mini-Disc is, as its named, a smaller than normal disc for the footbed of the bindings. This new smaller Disc allows you to use only two screws to hold the bindings (but has room for four if youre sketched on that idea). The thought behind it is that the smaller disc allows for more room for dampening materials on the binding itself and also gives a smaller footprint of the mounting surface which means it has less effect on board flex."
Tog texten från en hemsida om raiden zero bindningarna, du kan läsa mer på http://burritosandsnow.com/2011/01/19/1205/ :)

jag ska strax sova så orkar inte ta en bild idag, men har en bild där man klart kan se att disken är mindre än vad den brukar. :)

view.php

Kan vara veckans bästa tråd!

Senast ändrad:
haha tror jag inte, den har spårat ur endel.
skulle från början bara se vad folk tyckte om brädan jag från början tänkte köpa :)

Kebabmannen iz back!
+1 på snabelapan och trög-ollad

Tillbaka
Topp