Göra om ett par Völkl AC4 Unlimited till telisar?

Hellman77

Ny medlem
Vad tror ni om denna idé? Är det en bra idé eller funkar det inte alls?

Ska man satsa på den nya bindningen från staterna med helfjärdrande funktion?

Skulle vara intressant om någon vet eller har andra lösningar.

Vad är problemet?

AM_19_VoelklAC4.103123.jpg

Att döma av bilden verkar de ha Völkl/Markers system med rails för att hålla fast bindningen. Jag har ett par Völkl 7 24 Pro med samma system som jag har telis-bindningar på. Det finns plattor att köpa som passar i de rails som sitter på skidan. I dessa plattor sätter du sen din telis-bindning. De bygger runt 2 cm på höjden så ta med det i beräkningen när du klurar på hur höga plattor du vill ha under bindningen.

Vilken bindning du ska satsa på får nån annan svara på. Jag antar att du sett HitMe:s intressanta diskussionstråd om aktiva bindningar: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=35858

Har ett par Völkl AC 4 Unlimited med telisbindning (Rottefella R8). Funkar hur bra som helst.

Men se till att beställa ett par utan rails så är det bara att sätta dit bindningen på vanligt sätt. Det är samma skida men utan motionrail. Kan beställas bl a från Sport-Conrad. Hörde rykte att de har utförsäljning...

Vilken bindning du sedan väljer är nog mest upp till dig.

Lycka till!

En bra skidåkare åker med lätthet i all terräng och på alla underlag - oavsätt utrustning (nästan)! Sad but true!

Snödjup

Tillbaka
Topp