Göran Kropp

Göran Kropp
trist, jobbigt... oavsett om det är en proffsäventyrare eller nån annan så är det alltid lika tråkigt.

Särskilt för familj och nära, vi andra kan bara böja våra huvuden för en kille som körde sitt eget race hela vägen!

Göran Kropp
jættetrist!!
inte før att man kænde han personligen, men som æventyrsintresserad sjælv så var han en man såg upp till och beundrade.
Jag trodde næstan han var odødlig efter alla makaløsa bedrifter.
vi saknar dig Gøran.

Göran Kropp
han var ju min idol för några år sen
jag ville ju bli som honom, kollade på några av hans föredrag, det var väl jag, 8 år och en hög men 25-65 åriga gubbar där

tråkigt att nå´t sånt händer...

Göran Kropp
Fan vad tragiskt!!!! Han var en av dom stora. Stackars Renata. Hoppas hon grejar sina Seven Summits ändå.

Nu kommer säkert en massa krönikörer börja gnälla om att man inte ska vara ute på äventyr för att det uppenbart är förenat med livsfara och att man istället borde sitta hemma och spela piano...

Göran Kropp
Vi kan bara stå bredvid och beklaga denna förlust. Göran gjorde sin grej fullt ut och kommer att bli ihågkommen i många år framöver. Vi sänder en särskild tanke till hans nära och kära.

R.I.P Göran

Göran Kropp
NEEEEEEEEJJJJJ
det är inte sant...
det kan inte vara sant..
fy fan vad tragiskt.....
Och varför skriver aftonbladet så lite om det??
han är ju nationalhjälte i sverige.
en av dom största och mest beundrade personer...
varför??
det är som som i en mardröm...
sorgen är obeskrivlig.
sveriges största äventyrare borta för alltid..

du kommer alltid att vara den största göran!
R.I.P....

Göran Kropp
Nu kommer kära Jante säga; "så går det när du flörtar med döden". Redan i de direkta nyheterna slås tonen an; "han levde ett riskabelt liv". Men det är inte det frasen äventyr handlar om, det handlar inte om att peta på liemannen och sedan spela bingolotto nästa helg. Det handlar om att leva. Men att leva fullt ut. Det var det Göran Kropp gjorde. Han var inte stor, han var störst av dagens äventyrare.

Göran Kropp
jag tycker kungen kan utlysa såndär nationssorg. eller vad det heter... iallafall en stund...

Göran Kropp
Tragiskt, känns som om man kände honom fast ändå inte.
En som verkligen peppat en till äventyr.......
Be en bön för Renata och kom ihåg Kropp som en vardagshjälte.

//T

Göran Kropp
I for sure know a man som kommer presentera sig där uppe nu.. =).. !! Storebror, as you shake his hand, say hello to G for me. - eliten börjar samla sig.

Magnus_da_Slacker.."jante" - Good point!!

Göran Kropp
Detta är en stor förlust för oss. Det är oerhört sorgligt att en av våra största sport/äventyr profiler har gått i graven. Men det sorgligaste är nog hans nära och kära som sörjer honom som person. Jag tycker att det borde vara pressens ansvar att låta familjen vara i fred, men samtidigt lyfta fram hur betydelsefull Göran Kropp har varit. Vem har inte drömt sig bort och önskat att man var som han?

Vila i frid.

Göran Kropp
Fruktansvärt tråkigt..
Fan Göran Kropp kan ju inte vara död !! han är ju oövervinnerlig..
jag tror på att han kommer tillbaks i en ny skepnad äventyrare som han är..
men om inte..
R.I.P / SÄL

Göran Kropp
Allt är ju redan sagt av er men jag måste bara instämma i att det är enormt tråkigt att den oövervinnelige har gått bort. Sänder mina kondoleanser till Renata Chlumska och hoppas hon orkar gå vidare på egna äventyr i framtiden och för andan framåt.

R.I.P

Du är saknad Göran.

Göran Kropp
Trist! En av de största i svensk historia. Visade världen att vikingarna fortfarande lever.

Den brasialianska dubbeltummen upp för allt han har gjort för oss!

Tillbaka
Topp