Göteborg-Åre med bil.

Frzz

Ny medlem
Göteborg-Åre med bil.
Tjena, ska ta bilen till Åre från Göteborg om ett par veckor och tänkte köra i 2 etapper. Tänker åka E20/E45 och undrar hur det ser ut med bensin stationer framförallt från mora och uppåt? Gissar på att jag stannar en bit norr om mora för sömn, finns det natt öppna tappar där uppe eller är det helt kört med sånt?

Mvh

Göteborg-Åre med bil.
Frzz sa:
Tjena, ska ta bilen till Åre från Göteborg om ett par veckor och tänkte köra i 2 etapper. Tänker åka E20/E45 och undrar hur det ser ut med bensin stationer framförallt från mora och uppåt? Gissar på att jag stannar en bit norr om mora för sömn, finns det natt öppna tappar där uppe eller är det helt kört med sånt?

Mvh
Körde sträckan 7 ggr upp och ner under 2013 och tror inte att det finns något nattöppet på vägen efter Mora.
Dock så tycker jag inte du skall tveka för att köra hela sträckan, såvida du inte har några särskilda skäl att att låta bli :)

Göteborg-Åre med bil.
Ok. Hur lång tid kör du på? Tycker bara det känns på gränsen med 10timmar. Jag vill vara framme 8 på morgonen för att möta upp ett gäng polare som kommer med tåget då!

Mvh

Göteborg-Åre med bil.
Frzz sa:
Ok. Hur lång tid kör du på? Tycker bara det känns på gränsen med 10timmar. Jag vill vara framme 8 på morgonen för att möta upp ett gäng polare som kommer med tåget då!

Mvh
Varierar ju med väglaget såklart, men 10 timmar är väl inte orealistiskt om du inte stannar och fikar för mycket :)
Men råkar man ut för skitvägar så kan det ju lika gärna ta 12.

Min sista resa upp tog närmare 12 timmar. Men då hade jag kraftigt snöfall och sedan tät dimma som grädde på moset.
Gången dessförinnan åkte jag med stor släpkärra på 10 timmar utan att riskera livet.

Dock brukar jag köra utan längre pauser, förutom tankning och någon snabb korv.
Är dock ingen fartdåre.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp