grader på bindningarna?

thestar

Ny medlem
grader på bindningarna?
hejsan tänkte höra med er dutiga snowboard åkare vilka grader ni ställer in på bindningarna för att få den bästa åkningen, både främre samt bakre-bindning.

tack på förhand!

____: ta bort tråden, den andra flyttades!.: _____

Senast ändrad:
grader på bindningarna?
Jag har både bindningarna smått vridra framåt. Vet ej gradantal.. men den främre foten är vriden några grader mer än bakfoten.
Glhf

grader på bindningarna?
BraedarN sa:
Jag har både bindningarna smått vridra framåt. Vet ej gradantal.. men den främre foten är vriden några grader mer än bakfoten.
Glhf
då kan du väl inte köra sw?
jag vet inte min exakt men de är iaf duckstance, har bara monterat på de jag tyckte s¨g skönt ut, gör själv och prova hemma!

grader på bindningarna?
Enligt Burton instruktionsanvisning på bindningarna står det mellan 10 - 13 (kan vara 15) på främre & 0 - -3 på bakre..

Själv kör jag nog på 13-15 på främre & runt -3 på bakre..

Det handlar om att man ska stå bekvämt i sin åkställning..
Det är igentligen en helt vetenskap om hur man ska ställa in bindningarna, bakcappan ska va i 90 grader mot hälkant osv....

grader på bindningarna?
Tja, symmetriskt fram/bak, så blir det lättare när du börjar åka switch. Gradantal beror nog mest på hur mycket dina fötter pekar isär, så går du som en anka ska du stå som en anka på brädan. Jag går som en anka. 15 -15. Kvack.

grader på bindningarna?
ja kör med 18 -18 o centre stance. svin skönt, blir exakt samma o köra switch som vanligt.under förutsättning att du har en bräda med samma flex åt bådahåll.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp