Gränsen i midsommar

Gränsen i midsommar
Jag var i Riksgränsen första maj veckan. Vädret var lite knasigt, allt var en månad före om man säger så. Så det var plusgrader vilket gjorde att snön var lite "seg", men det var inte så dåligt alls.
Om vädret fortsätter så där uppe vet jag ju inte hur det är på midsommar, men om jag hade chansen skulle jag fara tillbaka dit över midsommar för att åka i midnattssol!!

Gränsen i midsommar
Häj! Var där för ca 1 vecka sedan... Å snön fanns nästan inte kvar... *suck*... Trist som tusan! Regnade en del å va allmänt dålig snö... Men vore det inte för midnattssolen så skulle jag icke rekommendera det nu... Ha dä gött!

Gränsen i midsommar
Men vänta nu, jag var där 9-12 och den 9 var det ok med ordentligt snöfall och den 10:e var det ruggit bra, vi åkte i 15 cm kallsnö på Nordals (nästan orört). På lördagen var jag på mellantoppen på Vassi det var lite fuktigt och med all nysnö så blev det mycket seg snö men på Söndagen var det varmt igen och riktig surfsnö och hetssol. Orkar man hika lite så finns det mycket snö kvar! Men i backarna är det lite dåligt bitvis...

Gränsen i midsommar
Jag ska dit i midsommar, snö eller inte. Åkning i midsommarsolen är väl ett fenomen i sig, men ang. snön kan man inte förvänta sig för mycket. Jag var i Gränsen i slutet april, våren 1 månad tidig i år. Däremot verkar det ha kommit mer snö för nån dag sen och minus grader...:-)

Tillbaka
Topp