Gränsen

Perfjell

Ny medlem
Gränsen
Hej
Jag har planer på att äntligen åka till Riksgränsen nästa vecka/helg, men har hört/läst att det inte skall vara bra just nu.
Det blir ju en ganska dyr tripp och är det inte schyssta förhållanden väntar jag tills nästa år.
Har någon en färsk rapport??

Gränsen
Hej hej!

Jag brukar hålla till i Riksgränsen en vecka kring första maj varje år. Så även i år.
Tror att du gör bra i att vänta tills nästa år då årstiden är en månad tidigare nästa år. Snön var inte den bästa när jag var där och jag tvivlar på att den blivit bättre. Kolla istället upp Stryn eller Trysil i Norge...

MVH // Linnéa Löfgren

Gränsen
Jag kom tillbaka från gränsen i tisdags och snöläget är väl inte det bästa men ändå fullt åkbart. Anläggningen har från och med nu inte alla liftar öppna utan kör bara de två stolsliftarna, vilket gör att man har klart mycket mindre ställen att åka på.
Det kom en del snö under helgen(och även helgen innan dess) och upp på topparna finns det faktiskt fortfarande kall snö. Om du tänker göra toppturer finns det mer och bättre åkning än i själva liftanläggningen. Annars börjar ju extremtävlingarna på söndag som kan vara värda att kika på.

Tillbaka
Topp