Gressoney La trint eller st Jean?

Gressoney La trint eller st Jean?
Vad ska du göra? Säsonga eller veckis? Tidpunkt, offpist eller pist? Lättare att ge ett svar om du ställer frågan lite mer utförligt.

/K
 
Gressoney La trint eller st Jean?
carvingkimbo sa:
Vad ska du göra? Säsonga eller veckis? Tidpunkt, offpist eller pist? Lättare att ge ett svar om du ställer frågan lite mer utförligt.

/K
Ok,
Vi är ett gäng som ska ner på sportlovet 2008, och vi har fått offerter på hotel från båda byarna, därför undrar jag vilken som är att föredra, och då menar jag vilken som är mysigast, har några barer/rest, kort sagt något för våra shopping galna fruntimmer att göra när vi andra åker lagg.
/ML
 
Gressoney La trint eller st Jean?
Lommen sa:
Ok,
Vi är ett gäng som ska ner på sportlovet 2008, och vi har fått offerter på hotel från båda byarna, därför undrar jag vilken som är att föredra, och då menar jag vilken som är mysigast, har några barer/rest, kort sagt något för våra shopping galna fruntimmer att göra när vi andra åker lagg.
/ML
Då tror jag som någon skrev, att Champoluc är att föredra om ni promt ska till Monterosa. Varken La Trinite eller St Jean lär vara kul för ungdomar på sportlov, finns helt enkelt inga röjarbarer eller diskon. (Vilket jag inte tror det finns många av i Champoluc heller).
Om ni ändå bestämmer er för Gressoney så måste det nog bli La Trinite, som har liftförbindelse med Champoluc och Alagna. Från St Jean måste ni ha bil eller buss, tror inte det går några skidbussar därifrån, möjligen någon regional tur på morgonen och en på kvällen. Shoppingglada fruntimmer...jag utgår från att du inte skojar...får nog ta den regionala bussen ner till Milano eller Turin, finns ingen shopping att tala om i hela Monterosaområdet.
Hur som helst, ha det så roligt. Det är väl för skidåkningens skull ni åker och den lär ni inte bli besvikna på om det finns snö.

/K
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp