Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Bilkollektivet
GRESSONEY <-> Milano Malpensa (början av mars)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JohanPetter" data-source="post: 1097020" data-attributes="member: 164787"><p>Hyrbilar på Malpensa har normalt sett inte vinterdäck (dvs dubbfria "Mud and Snow"-däck) , utan istället året-runt-däck som inte fäster om det blir halt och uppförsbacke. Dock brukar Europcar erbjuda vinterdäck om du bokar direkt via deras hemsida. Räkna med att priset med riktiga vinterdäck blir dubbelt så högt som det pris du ser på de vanliga hyrbilshemsidorna. Väljer du den billigare lösningen får du i princip sommardäck, om än med snökedjor, Snökedjorna har som bekant mycket begränsat användingsområde och är knappast något du vill köra med om det är nollgradigt och halt på motorvägen.</p><p>Varning nummer två gäller dieselbilar i norditalien som är tankade med diesel som inte klarar låga temperaturer. Jag har en gång lämnat en hyrbil där bränslesystemet frusit i Gressoney för att åka taxi till Malpensa. Förhör dig om att bilen är tankad med vinterdiesel, alternativ köp "anti freezer" av hyrbilsfirman eller på bensinmack om du misstänker att det kan bli riktigt kallt (typ mer än -10 grader).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JohanPetter, post: 1097020, member: 164787"] Hyrbilar på Malpensa har normalt sett inte vinterdäck (dvs dubbfria "Mud and Snow"-däck) , utan istället året-runt-däck som inte fäster om det blir halt och uppförsbacke. Dock brukar Europcar erbjuda vinterdäck om du bokar direkt via deras hemsida. Räkna med att priset med riktiga vinterdäck blir dubbelt så högt som det pris du ser på de vanliga hyrbilshemsidorna. Väljer du den billigare lösningen får du i princip sommardäck, om än med snökedjor, Snökedjorna har som bekant mycket begränsat användingsområde och är knappast något du vill köra med om det är nollgradigt och halt på motorvägen. Varning nummer två gäller dieselbilar i norditalien som är tankade med diesel som inte klarar låga temperaturer. Jag har en gång lämnat en hyrbil där bränslesystemet frusit i Gressoney för att åka taxi till Malpensa. Förhör dig om att bilen är tankad med vinterdiesel, alternativ köp "anti freezer" av hyrbilsfirman eller på bensinmack om du misstänker att det kan bli riktigt kallt (typ mer än -10 grader). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Bilkollektivet
GRESSONEY <-> Milano Malpensa (början av mars)
Tillbaka
Topp