Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Bilkollektivet
GRESSONEY <-> Milano Malpensa (början av mars)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="termons" data-source="post: 1097028" data-attributes="member: 46857"><p>Enda gången jag lämnat på vägen var på väg från Cortina till Arabba för ca 15 år sedan. Det var också enda gången jag har betalat för vinterdäck som jag då förlitade mig på. Hade inga kedjor på den resan. Läxa lärd. Liftade tillbaka till Cortina köpte kedjor för 120€(passligt pris när det snöar ordentligt..) sen liftade jag tillbaka till bilen och färden fortsatte. Kedjor är det enda som garanterar att man kommer fram över bergspassen med 2 hjuls drift. </p><p></p><p>På motorvägarna i dalarna har jag alltid klarat mig utan problem med de däck hyrbilarna kommer med. Tur? Ja. Men också sannolikt. Alltid bättre med vinterdäck+kedjor förstås.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="termons, post: 1097028, member: 46857"] Enda gången jag lämnat på vägen var på väg från Cortina till Arabba för ca 15 år sedan. Det var också enda gången jag har betalat för vinterdäck som jag då förlitade mig på. Hade inga kedjor på den resan. Läxa lärd. Liftade tillbaka till Cortina köpte kedjor för 120€(passligt pris när det snöar ordentligt..) sen liftade jag tillbaka till bilen och färden fortsatte. Kedjor är det enda som garanterar att man kommer fram över bergspassen med 2 hjuls drift. På motorvägarna i dalarna har jag alltid klarat mig utan problem med de däck hyrbilarna kommer med. Tur? Ja. Men också sannolikt. Alltid bättre med vinterdäck+kedjor förstås. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Bilkollektivet
GRESSONEY <-> Milano Malpensa (början av mars)
Tillbaka
Topp