Grip till wakeskate

HannesK

Ny medlem
Grip till wakeskate
Hej. Jag har gjort en egen wakeskate som fungerar perfekt på vattnet. Det enda jag just nu saknar är "griptape" till den. Har sett på många modeller att de använder samma teknik som på skateboard, men på vissa andra att de använder någon gummimatta, vilket är bäst och varför? Vad för vanlig griptape är det man ska ha? och vad ska man ha för gummi matta och vart kan man köpa?

Grip till wakeskate
jag och brorsan bygger lite wakeskates då och då, kul att se att vi inte är ensamma. när vi byggde vår första ville vi bara testa om det gick att åka på hemmagjorda brädor så den tillverkades under en kväll, utan griptape, det funkar om man bara vill cruisa runt på vattnet. sedan ville vi bygga en mer seriös bräda med griptape och grafik. grafiken blev en svart bräda med en gul smiley på(disignad av undertecknad i paint). vi köpte några billiga grippor på stadium och drog på sida vid sida. fungerade utmärkt. men problemet med griptape är att när man testar nya trick och ramlar så skrapar man oftast upp sig lite här och var(oftast anklarna som råkar illa ut) eftersom man inte riktigt kan kontrollera hur man ramlar i vattnet. vi började istället fråga runt i wakeboardaffärer efter foam(gummi). då fick vi veta att foam gjuts på på brädorna i fabrik med andra ord, det går inte att få tag på! så vi leta efter schyssta alternativ. det vi hittat hittills är:
1 halkskydd för dusch
2 en sorts gummimatta för anläggning av trädgårdsdammar(granngården )
3 andra gummimattor lite här och var
väldigt långsökt jag vet, men det går säkert. hoppas du fått åtminstånde lite information att gå efter.

vill självklart se bilder på din wakeskate!! länka upp i tråden eller fråga efter msn i gb =)!
//faceplant

Grip till wakeskate
face-plant sa:
jag och brorsan bygger lite wakeskates då och då, kul att se att vi inte är ensamma. när vi byggde vår första ville vi bara testa om det gick att åka på hemmagjorda brädor så den tillverkades under en kväll, utan griptape, det funkar om man bara vill cruisa runt på vattnet. sedan ville vi bygga en mer seriös bräda med griptape och grafik. grafiken blev en svart bräda med en gul smiley på(disignad av undertecknad i paint). vi köpte några billiga grippor på stadium och drog på sida vid sida. fungerade utmärkt. men problemet med griptape är att när man testar nya trick och ramlar så skrapar man oftast upp sig lite här och var(oftast anklarna som råkar illa ut) eftersom man inte riktigt kan kontrollera hur man ramlar i vattnet. vi började istället fråga runt i wakeboardaffärer efter foam(gummi). då fick vi veta att foam gjuts på på brädorna i fabrik med andra ord, det går inte att få tag på! så vi leta efter schyssta alternativ. det vi hittat hittills är:
1 halkskydd för dusch
2 en sorts gummimatta för anläggning av trädgårdsdammar(granngården )
3 andra gummimattor lite här och var
väldigt långsökt jag vet, men det går säkert. hoppas du fått åtminstånde lite information att gå efter.

vill självklart se bilder på din wakeskate!! länka upp i tråden eller fråga efter msn i gb =)!
//faceplant
nice! tack, ska ta kort!

Grip till wakeskate
såhär är det på wakeskate är det väldigt svårrt att lägga på foam(den så kallade gummimattan) medans grip är enklare du använder bara samma teknink som på en skateboard bara att du får köpa mer grip användd heltrt vanlig jessup grip

Grip till wakeskate
Jag har inga fenor på min bräda, vad ska man ha för fenor? Kan man ha vanlinga wakeboard fenor som man kan köpa typ överallt?

Grip till wakeskate
jag använder inte fenor hade bara stora fenor och då va det bara trögt att göra surface trick så jag tog av dom och åker nu utan men ifall du vill ha fenor köp då små "shank fins" givetvis går det bra med wakeboard fenor också men dom brukar vara ganska stora iallafall dom som jag hade på min wakeboard men som sagt stora fenor =svårare att göra surface trick små fenor =lättare med surface trick men min kompis bror hade (eller har) små aliminium fenor med ganska stora hål i dom funkalika bra att göra surface trick med men jag kände inte så vrst stor skillnad men stabiliteten på brädan med fenor

Grip till wakeskate
jag kör vanlig skategrippa, det är bäst tycker jag. gillar inte foamskiten. sen fenor köp små jävlar om du nu ska ha. mycket lättare att göra popshuvits osv då.

Tillbaka
Topp