Grönland

Coolish

Ny medlem
Grönland
Tjenare

Någon som vet något om skidåkning på Grönland? Jag är intresserad av att åka dit och klämma lagg men hittar ingen information om detta någonstans. Hur kommer man enklast dit? Hur/Var ska man bo? Är det BRA åkning eller bara en annorlunda upplevelse? Frågorna är många och jag är tacksam för svar.

Grönland
Klämma lagg är ju inte så fantastiskt på Grönland om det inte är turåkning du snackar om. Är så fallet finns ju jevvlit mycket ospårat att ta sikte på.

Jag tror det finns ett område med liftar - kommer inte ihåg vad det heter just nu - men fallhöjden är magrare än i Storstenshöjden.

Däremot finns ju alltid helikopteråkning att slå till på - problemen är att du antagligen inte är miljardär och att vädret är som på alla andra ställen där åkningen ligger nära vattnet. Nederbörden blir god och tre dagar av fyra är det helt omöjligt att flyga. Det blir att stanna inne läsa Proust, spela klädpoker och supa - i en masonitbarack vid världens ände.

Golfen är däremot intressant, mycket spännande natur - beats the hell out of Coober Pedy som vi säger i Magaluf.

Kort sagt: Grönland är säkert skitspännande men inte för att åka lagg, där är det skoter eller helikopter som gäller.

/JCM
"Ibland bara bar i baren!"

Grönland
Hej !

För ca 1,5 år sedan visades ett inslag o Helikopterskidåkning i Tv4 tror jag det var...Ingen som undertecknad glömmer. ca 30 000:- för 8 dagars skidåkning från topp ända ner till sjön där båten tar dig över till helikoptern och så är det mot toppen igen...

Inga liftar bara massa puder o skön åkning. Vet inte den exakta fallhöjden men den är inget att oroa sig för. Rönnbäck o grabbarna är ju där då o då !

Tror du hinner mé ca 4-5 lyft varje dag o all logi mm ingick i priset. Efter att varit där finns det nog inget som knäcker dig på lössnö åkning eller äventyr i alla fall...

MVH Robert

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp