grundtricks på skateboard

Hampe_ee

Ny medlem
Hej, jag vill lära mig lite mer trick på skateboard.kan typ boardslide,frontside/backside 180 ,heelflip, frontside boardslide och hyffsad ollie¨. finns det något mer man borde lära sig som inte är alls för svårt försöker lära mig kickflip just nu men släng järna på ett svar =)

ja om du kan allt det där så är det väl lite fliptricks som saknas.. Kickflip är ju helt klart det mest grundläggande flip tricket. men du kan ju redan heelflip så då borde ju inte kickflip vara så svårt. shuveit borde du ju ta å lära dig också...

Lär dig ollie så du är stabil! Och sätter ner brädan exakt rakt och där du vill. När du känner att har kontroll ska du köra 50-50. Alltså vanlig grind. Sedan är nose- och tailslide några enkla och bra första trick också. När du sätter allt detta ska du lära dig att sätta det rent i lite högre fart. Efter detta kan du lära dig att sätta tricken över/på banks, gaps mm.

För att utvecklas måste man våga och man kmr då ramla en hel del. Jag har alltid varit sån att jag kör över min förmåga och har på så sätt satt en del feta grejer. Men ärligt talat så hade jag nog hellre vart mer stabil och säker allround än att bara sätta ett idiottrick efter 10 försök :D

NÖT på grundtricken och träna mycket balans genom att köra en del ramp, wheela mycket mm

För att få bra stil måste du behärska alla moment i skateboard och inte baila järnet efter du catchat för att du inte kan åka baklänges ned för banken mm :P

Lycka till! Och säg till om du vill köpa en en gång använd sweetbräda i 8". ;D maila mig då

Emil

om du inte redan gör det så kan du ju börja åka ramp, väldigt kul när man behärskar det! o sen kan du börja flippa i ramp osv...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp