Grupp tryck!

freeride_nu

Aktiv medlem
Grupp tryck!
Vart är alla folk som testade på Mono-ski för något års sedan... det var lika populärt som att åka snowboard då...

Är det grupptrycket som har gjort att ni inte fortsatte med det och åker bräda istället... Samma sak med skidor... nu när timglasskidor har kommit så har nästan alla börjat med det... Varför fortsätter ingen med Mono-Ski... Det är det tuffaste man kan åka på nu förtiden...

Ni alla som läser det här och inte åker Mono-Ski kommer att ångra er om några år då Mono-Ski är den populäraste saken man kan göra ute i backen... eftersom det nästan bara är jag som åker så kommer jag att vara den som är bäst i hoppet...

Jag kommer att tjäna pengar som Terje har gjort under några år... Sporten Mono-ski kommer att bli den största och mitt namn kommer vara det som står högst upp överallt...

Börja åk Mono-ski nu om du vill tjäna pengar om 5 - 10 år. Jag lovar er att det kommer bli stort i backen...

Och varför ska man ha pösiga byxor när man åker bräda... det går lika bra med de tajta rosa byxorna som jag använder... de är ju 10 gånger snyggare också...

Om Arnold Svartsneger hade åkt mono-ski i en av filmerna han har gjort så skulle det redan ha varit en stor gren... men som sagt var så kommer det att komma om 5 - 10 år...

Mitt namn kommer stå överst på pallen

//Stig-Rubert

Grupp tryck!
Klart man ska börja åka Mono-Ski. Har redan hört rykten i trakterna runt Big Bear att det kommer bli stort nästa år. Feta sponsorkontrakt börjar komma. Salomon har tydligen redan en prototyp ute som funkar skitbra enligt trovärdiga rykten. Det trendiga surfmärket Billabong har börjat tillverka tyskdesignade rosa kläder för att hänga på trenden tidigt. Vill du va en looser nästa vinter? Bara frågar, har du ingen mono, är det de du blir.

Grupp tryck!
Grabbar jag slutade aldrig åka Mono (eller månå som vi "in the crew" säger) Och jag har inte köpt nya kläder sedan den där fina randiga overallen från hogerbooger kom ut, min snusnäsduk har jag sytt fast ovanför knät eftersom det var så jobbigt att knyta fast den varje gång.... När jag känner mig "rocking" så knyter jag en sjal rund huvudet och jag är fortfarande snyggast i backen!!!

Jag fattar inte vad alla snackar om men jag provade nya pjuxer eftersom mina scott börjar tappa färgen (annars är jag nöjd med dem) pjäxerna jag provade var så hårda att jag omöjligt kan ha dem på afterskin.

/still ripping not dipping

Grupp tryck!
Nere i Val D nu så åkte lika många monoski som snowboard. Och de syntes vill jag lova. Grönrosa neonfärgade overaller. Fy fan vad snyggt. Men jag har aldrig fattat grejen. Hur kul är det att ha all tyngd på bergsbenet och inte på dalbebet. Hur fan gör man en mutegrab? Vad gör man på transportsträckorna? Vad gör man när benen klibbar ihop?
Nej du tacka vet jag lagg!

Grupp tryck!
Åhh tack! vad härligt det känns i min 34 åriga kropp när jag hör att det finns fler som åker Mono-ski mer än jag.

Mina kompisar klagade hela tiden på mig för att jag fortsatte åka mono när de började med snowboard. Nu ska de få både se och höra när Billabong och Salomon kommer med sina kläder och allt fler åker i backen.

Nu är det så att min bräda har fått en spricka mellan ovansidan och undersidan. Det är lite svårt att förklara. Men den har alltså börjat dela sig. Tror du man skulle kunna ringa till Salomon och köpa en ny innan de har lanserats på marknaden. Jag vore väldigt glad om någon ville skriva deras telefonnummer till mig. Man kanske rent av kan bli lite sponsrad av dem. De måste ju vara väldigt angelägna om att någon visar deras mono:sar i backarna nu så att de blir störst på marknaden.

Jag skulle bli väldigt glad om någon ville anordna någon mono-träff någonstans.

//Nisse

Grupp tryck!
Tycker inte att alla ska börja åka mono-ski. Jag vill vara ensam om en sak som jag alltid har hållt på med. Som exempel kan tas i helgen då jag var ute och moonade (hehe, fattar ni, Jag är KUL!) så stod man där i liftkön med ena foten uppknäppt och såg så cool ut man kan. Döm om min förvåning då det kom 2 bussar som det vällde ut trendiga tyskar med rosa overaller och en monoski under armen. Dem hade kommit för att konkurrera ut mig. Jag sa till den första som kom fram till liften: Nein Nein! Diesen backen bist für kleine für oss alles.
Han blev skitarg och skrek en massa till mig om att de hade åkt monoski jämt. Då blev jag sur och åkte hem. Ska det vara så? Undrar bara.

Grupp tryck!
Tjenare!

Jag tillhör faktiskt den lilla skara som provat mono. Blev däremot inte särskilt biten.

På tal om snygga skidkläder från åttiotalet så vet jag ett ställe där det finns massor.
Min hemabacke Isaberg i Småland invaderas varje helg under vintern av bussresor från Danmark. Dessa resor är verkligen en stilstudie i neonfärgade skidoveraller från åttiotalet. Men det snyggaste av allt är nog alla dom som åker i jeans nedstoppade i pjäxorna. Så vill ni se verkligt snygga skidkläder så besök Isaberg en lördagsefetrmiddag.

Hoppas ni alla får mycke fin Skidåkning.

Tillbaka
Topp