Grym skid och snowracer film på G! Behöver lite tips...

hamax

Ny medlem
Hej alla glada!

Jag och några kompisar håller på att slänga ihop en skid och snowracerfil, kanske lite pulka och stjärtlapp också. För tillfället så har vi byggt 1 rail, 3 hopp och på gång är en ganska stor quarterpipe (drygt 2 m hög). Vi har även andra planer på fler hopp och fler rail.

Skulle vilja säga att vi har ett av Stockholms läns bästa pulkaberg att utgå från, nämligen Björnberget i Täby. Filmen kommer troligen att innehålla lite puderåkning och annat extremt, typ 2meters dropp med pulka, sköna bails och allmänt misslyckade saker.

Det enda problemet som kvarstår är hur filmen ska redigeras och distributeras ut till folket...

Jag har hört att det finns något program i Windows Xp som ska vara ganska bra (kanske heter det Windows Movie Maker?). Är det lätthanterligt?
Sista frågan: Hur och vad ska man göra/använda när man sedan ska komprimera filmen och lägga ut den på internet, kanske ngn som kan hjälpa med hemsida?

Tar tacksamt emot tips och kommentarer!

Björnbergs Monstret/ Muahahahahahaaaaa

Ja rekomenderar adobe premiere 6.5 att redigera med på grund av att det är ett bra program. Du kan även komprimera din film med en inbyggd mpg encoder redan när du exporterar.
/Kjell Rebell

Skulle ev. kunna fixa en sida.... Adda mig på icq: 153864661
Min gissning e att det tar nåra dagar att redigera.... :) Så kan fixa
efter lovet kanske....

Vi räknar med att bli klara lite efter lovet om vädret och datorn vill så...
Visserligen så drar jag till sydafrika och drar ut lovet till två veckor, men råvaran är nästan klar så det är bara att klippa och klistra, vilket iofs kan ta sin tid. Men jag skulle säga att den kommer nån gång efter lovet.

Använd adobe att klippa och ta sedan... öööh... kommer inte ihåg vad programmet heteer nu men iallafall är det ett mega programm som komprimerar filmen utabarahelvete utan allt förmycket kvalitets förlust...

Vad du än gör så ska du inte använda Windows Movie maker. Det är ett riktigt dåligt och simpelt program. Då tjänar du mer på att lära dig te.x Premiere eller Deep Purple riktigt bra och sedan redigera med dom.. Jag vet iofs. inte hur Movie maker är i XP, med jag har Windows Millenium, och den verisionen är inte mycket att hurra för..

Håller emd andra att apremiere 6.5 rockar när det gäller klippning. Sen använder du after effects 5.5 för effekter. Fast det är jäkligt krångligt... Jag håller själv (med några polare9 på gör en del kortfilmer om just snowracer (bob). Kolla på www.mjuff.tk Du kanske är intreserad av ett bannerbyte?

windows movie maker funkar fint om du ska klippa till effekter musik o klippa filmen allmänt över huvudtaget..men om du ska göra en värsting film som posse o freeradicals o dom så ska du nog söka ett lite mer avancerat program men på movie maker fins det väldigt mycket lätta grejer som e riktigt snygga!!

Pinnacle Studio 8 el. 9 skulle nog funka utmärkt för era behov... visst är premier bätttre men till de flesta hemmaq filmer så är nog ett lite enklare program bäst.

priemier och Vegas är dom bästa överlägset.. men väldigt dyra om du inte vill ladda ner rippat.. hihi aja (Jag har inte uppmanat dig till att ladda ner :P hiih)..men dom funkar klockrent, vegas kan du göra lite mer grejer med men det är ganska onödigt när de e en amatör rulle.. använd premiere det funkar utmärkt! så kan du lägga på ltie coola effekter också :D..

Rekomenderar Avid Free DV!! Mycket kompetent program som är en gratis bantad version av Avids större
program som kostar en ganska stor summa pengar. Detta redigerings pro0gram har fått mycket bra test
resultat både för Mac och Pc. Använder det själv och är mycket nöjd.

T-son

sony vegas 5.0 . bättre än premiere och mer överskådligt. använde absolut inte windows movie maker. det är den sämsta skiten som finns

det måste väl ändå va rätt skit samma då hamax skrevi inlägget i ferbruari -03

Tillbaka
Topp