Guidad turskidåkning i Sverige

Sebulon

Ny medlem
Hej,

Jag brukar åka några veckor per år med UCPAs offpistgrupper eller på egen hand i alperna, ca. 20-25 dgr /år. I år hinner jag inte åka så mycket utan måste nöja mig med en lång-weekend eller två.

Jag vill lära känna de svenska fjällen bättre och samtidigt pröva riktig turåkning med en del skidande på platten och kanske rent av boende i olika stugor längs en led.

Jag har i princip bara varit i Sälen, Åre och Riksgränsen i Sverige. Jag har stor respekt för fjällen och saknar erfarenheten som krävs för att ge mig ut själv. Därför letar jag efter arrangerade turer i svenska fjällen och vore tacksam för tips. Jag har hittat friluftsfrämjandet men inget annat.

Det borde alltså ligga i Sverige/Norge och helst vara billigt, eller ligga nära tågstation med natttåg från Stockholm.

Jag vore jätteglad för tips.

Helt klart STF. Keb och randonee kursen var en höjdare. Annars är väl aktivietsfixarna och deras heliskiing i Keb ett utmärkt alternativ för långhelgen skidåkning.

Aktivitetsfixarna kör ju även Kittelfjäll. Både heliskiing och diverse toppturer m guide. Resan dit sker dock med buss.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp