Guidade toppturer/heliskiing kring Sälen?!

skinny

Ny medlem
Var kan jag få utlopp för mitt offpistbehov kring Sälen? Jag har lovat att följa med tjocka släkten till Sälen
under påsken, första gången på 11år. Men finns det några toppturer man kan gå på, alt vessla/heliski? Kanske
det tom. finns ngn som skulle vilja lämna Gustavsbacken o sätta på sig stighudar istället? Alla tips tas emot
med glädje

Topptursmöjligheterna i Sälen är inte mycket att prata om.

De turer som är värda att nämna finns längre norrut, kring Idre och Grövelsjön, (ca 1,5-2 timmar norr om Sälen).

Jag ska till sälen under påsken och tycker om att köra en del offpist (nykär <3) men är det inte för varmt så att de blir farinsocker tror du?

Nä, jag skämtar tyvärr inte... Visst förvämntar jag mig inte giraffen på baksidan av Andermatt, inte heller
isfallet i E-berget, men om man nu är i Sälen så kanske man iallafall kan hitta något man kan nå med bil
(jag har bil)....

jag kollade i svenska toppturer och den sydligaste turen som fanns beskriven där var städjan som ligger i närheten av idre. har varit ganska mycket i sälen och jag tror inte att det finns några fjäll där som är värda att gå på.

nej, i sälen finns det inga fjäll att göra sk toppturer på... den bästa offpisten hittar du bredvid väggen...annars är det inte mycket offpist att prata om i sälen. vill du chilla och bygga bc hopp kan jag rekommendera att åka skoter upp på berget på motsatt sida om tandådalen(flatfjället) där det finns en mycket härlig ravin som man kan leka i.

Tillbaka
Topp