Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hejtgirl sa:Hej!
Ska själv till Gulmarg nu i februari och undrar vad jag ska skaffa mig för försäkring. Någon som har förslag?
Johanna
Jag köper tänket. Problemet är bara att då du verkligen vill ha försäkringen är när du ligger med splitter i dig pga av konflikten. Å andra sidan så är risken för konfliktrelaterade saker (fast kanske räknas som terroristdåd då?) störst i Shrinaghar, Gulmarg är en turistort. Om nu inte Pakistanierna får för sig lobba över några granater men det är sällsynt.pejo67 sa:Jag ska dit med ett gäng i början av februari. Upptäckte försäkringsfrågan o fick beskedet från mitt bolag, länsförsäkringar, att min resplus inte gällde pga UD's rekommendation. Kollade då IHI som ju tecknar försäkring, kostade runt 800 kr om jag minns rätt. Dubbelkollade sedan med LF och fick då beskedet att mun försäkring gällde som vanligt så länge en ev skada inte beror på konflikten. Eftersom största risken kanske är skador pga skidåkning kan i alla fall jag leva med detta. Jag tror dessutom att IHI har samma förbehåll eftersom danska UD går samma rekommendation. Alltså - kolla eget försäkringsbolag noga först, avtvinga dem ett besked som dokumenteras skriftligt.
Nej du kan nog springa runt barhuvad hur mycket du vill, var inga problem för de västerländska tjejer jag såg där. De har kanske slutat med det nu men när jag var nere 07 så blev man kroppsvisiterad av militären innan man fick gå till liftstationen, tjejerna var dock undantagna.J_Skantze sa:Jag fick inte heller någon reaktion. Min brorsa ringde ambassaden och frågade. De sa att man måste kontakta FRRO (Foreign Regiona Registration Office) på flygplatsen i Delhi, ett slags säkerhetsåtgärd för att de ska veta vilka som befinner sig i regionen.
Läste just att 80% av befolkningen i Jammu där Gulmarg ligger är hinduer (annars är det mest muslimer i reseten av Kashmir), det borde väl betyda att jag som tjej inte behöver tänka på att täcka huvudet?
pejo67, när åker du dit och hur länge stannar du? Vi är nere 2-12/2.
Kolla in http://www.gulmargsnowsafety.com/ för att ha koll på lavin- och snöläget. Sidan www.snow-forecast.com stämde väldigt bra när vi var där...J_Skantze sa:Vi har inte hittat nån bra väderrapport för Gulmarg, var kollar du??