Gulmarg

Gulmarg
Förlåt för att jag är helt offtopic, men det kom bara upp en fråga direkt...
Det är två TILL tre veckor tills du tänkte åka? Planering?
 
Gulmarg
Det finns redan lite trådar om det på forumet. Men jag är inte den som är den. Hur länge blir du där? Hur det är, tja generellt kan man säga att vädercykeln däruppe är ca 7-10 dagar så är man kortare än så finns risken att man inte får åka fas två av gondolen. Fas 1 är ganska kullig med flera flacka partier men med ett perfekt avstånd mellan träden. Hotellen är ganska kalla och fuktiga. Lavinrisken på berget får generellt sägas vara snorhög på grund av de enorma snömängderna samt att det gärna bygger på rejält mot toppen (inte mina ord det där). Lavinutrustning är ett måste även inom patrullerat område. Och det är puderlag som gäller, fast det visste du ju redan. Sedan så springer det ju runt en hel del indiska soldater men de är som i regel inget problem om de nu inte ändrat sig i attityd sedan jag var där. Som snorrik västerlänning är man ju självklart ett sinnessjukt viktigt tillskott för ekonomin där. Maten är hyfsad om än lite enformig. Det lokala, pissgula, teet kashmiri kahva är riktigt riktigt gott om det fått stå och dra ordentligt med en stor skopa socker i. Tja...för mer värdelöst vetande, skicka ett PM :)
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp