Gym i Chamonix

Gym i Chamonix
Hej

Tänkte bara höra ifall någon av er som varit i Chamonix vet om där finns något gym?
Om någon har prisuppgifter vore det kanon!

Tack på förhand!

Gym i Chamonix
Där finns ett gym som ska vara helt ok, rätta mig om jag har fel. Minns dock inte vad det kostar, avr inte såå dyrt vill jag minnas.

Dessutom får du tillgång till badhuset då och bastu m.m. PS glöm ej speedosarna, vanliga trunks är no go där. Annars kan man ju alltid hyra begagnade där.. uhmm.. ja just det ja

Gym i Chamonix
Recruit! Om mannen frågar om det finns gym gör han det för att han vill ha svar på just den frågan, inte för att han är nyfiken på dina åsikter om hur han bör tillbringa sina dagar! Det finns ta mig tusan gott om tyckare på internet.

Gym i Chamonix
Ledsen att alla mina tvivel över "riktiga skidåkare som inte gör något annat än åker skidor" går ut över dig Recruit men...

Här dömer du en medmänniska innan han hunnit säga A.
Kanske gymmar han regelbundet och har inte lust att kasta bort ett par års träning på en meningslös after ski på ett svensk-ställe med sminkade (!) 15-åringar på sportlov, dels kanske han vill köra någon slags återuppbyggnadsträning i kombination med åkningen.

Det kan ju till och med vara så att han ska jobba en period i Cham-skam på tider som gör att skidåkningen faller bort nån eller några dagar i veckan, ett utmärkt tillfälle att "toppa" benstyrkan med en knäböjning eller två.

Men vad vet jag... Fråga ChickenSalad istället.

Sorry, gick ifrån ämnet lite... Här är en länk iaf: http://sports.chamonix.com/musculation.html
En till länk: http://www.chamonix.net/francais/loisirs/centre_sportif/tarifs.htm

Sammanfattning, priserna ligger på ungefär samma nivå som i Sverige. Åtminstone jämfört med Stockholm.

//Dr. Snow

Gym i Chamonix
Precis lixom du hör ju på namnet att han är en riktig idrottskille inga hamburgare här inte bara hård träning och mycket kycklingsallad.

Gym i Chamonix
Gymmet är ganska enkelt men funktionellt. Köper du kort nu betalar du 60 € för två månader. Kortet gäller för gym och bad. Tänk på att det är speedos som gäller.

Gym i Chamonix
Gymmet i cham rockar...dom har även byggt ut det tills i år, så det är schysst...
Alla seriösa skidåkare brukar hänga där på kvällarna, finns som sagt även tillgång till klätterväg, bad, trampets (om du vill träna på backflipps eller dyligt) och stor inomhus hall där man kan typ lira fotboll och så...
Årskort kostar 130eurosar...

Gym i Chamonix
Tack för alla svaren!

Verkar ju vara vettiga priser! Låter soft med bad, bast, fotboll osv med.

Nåt som dock verkar väldigt.. eeh, bissart? är kravet på speedos :) Stämmer det verkligen?

Gym i Chamonix
Anledningen jag har hört när jag försökt ta mig in är att shortsen är ofräsha eftersom man med största sannolikhet har varit ute och sportat med dom tidigare, vilket medför att dom blir svettiga och äckliga.
Att det finns folk som använder olika shorts vid bad och övrig träning verkar dom inte alls ha nån förståelse för... Suck....

Gym i Chamonix
Har själv badat med shorts i franskt badhus, det var givetvis inte tillåtet :), men vad fan skulle de göra? Slänga ut mig? Skyll på att du är dum svensk turist lr nåt...

Gym i Chamonix
Ja kort-kort är ett måste tillochmed i bastun (!)... Av denna anledning har jag aldrig varit där. Förövrigt hittar man, vid bassängens ena långsida, ofta en liten påklädd publik som verkar ha kommit enbart för att beskåda simmarnas av kroppsbehåring inramade speedos.

Gymmet besöker jag däremot regelbundet. Det är riktigt skabbigt och omklädningsrummet luktar sänkt u-båt, men utsikten är fantastisk och Olivier och Alice som jobbar där är några av de trevligaste fransoserna jag träffat!

vi kanske syns där!

PS. Enligt en suspekt källa skulle anledningen till speedotvånget i bassängen vara att det tidigare blev en massa barr i vattnet från klättrare som inte hade bytt om innan de hoppat i.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp