T
tobski
Guest
Gymnasiet för Jib/Newschool/Freestyle (VIG)
synd att man är 91a, men blir hur sugen som helst, hade lätt kunnat gå om 2 år för att få göra det jag älskar, tror dock det skiter sig för min del 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jo verkligen håller med dig!jhei sa:newschoolåkningen spårar bara ur mer o mer !
de fanns en tid då man enbart åkte för de va roligt och inte för att bli bäst.
visst klart man kan tycka de är roligt att åka skidor på skoltid men de här känns mer som en elitsatsning tycker jag. antar att de inte finns några oldboys som håller med mig här på freeride längre.
fred ! ha de så kul i kiruna!
Trist att din insider tycker att det suger, det vore bättre om han sa det själv istället för att du springer hans ärenden!Jekub sa:jag har fått insiderinformation som säger att VIG suger sjukt mkt balle
ps. malung äger
haha jekub ägd!!nisse-lasse sa:Trist att din insider tycker att det suger, det vore bättre om han sa det själv istället för att du springer hans ärenden!Jekub sa:jag har fått insiderinformation som säger att VIG suger sjukt mkt balle
ps. malung äger
Sen tycker jag också att Malung äger och Vännäs lika så och att Vig håller högstandard.
Jag som har startat VIG har också startat NTG i Lillehammer för 6 år sedan!
Istället för att sprida massa skit om andra så är det väl bättre och pusha hela sporten i landet till det bättre på alla nivåer och då tror jag att alla skolor som kan erbjuda newschool/freestyle skidåkning på schemat är bra!
Du får gärna komma på VIG´s träningar så att du får skapa dig en egen uppfattning.
Hoppas du får en bra säsong!
MVH
Acke
gurra-gurra-gurra sa:jättebra park not. något bättre att gå i åre som jag gör.
Visste inte att det var du som hade startat NTG, Acke! Nice, bra åkare som går och gått på den skolan!nisse-lasse sa:Trist att din insider tycker att det suger, det vore bättre om han sa det själv istället för att du springer hans ärenden!Jekub sa:jag har fått insiderinformation som säger att VIG suger sjukt mkt balle
ps. malung äger
Sen tycker jag också att Malung äger och Vännäs lika så och att Vig håller högstandard.
Istället för att sprida massa skit om andra så är det väl bättre och pusha hela sporten i landet till det bättre på alla nivåer och då tror jag att alla skolor som kan erbjuda newschool/freestyle skidåkning på schemat är bra!
Du får gärna komma på VIG´s träningar så att du får skapa dig en egen uppfattning.
MVH
Acke
kmr att söka ditLurifixx sa:någon 94 som har funderat på att gå där efter nästa sesong?
har dom skid (jibb) i malung??Jekub sa:ooorka kiruna!
malung säger jag bara!
Yes. De har dom: http://freeridegymnasiet.seabbe-ski sa:har dom skid (jibb) i malung??Jekub sa:ooorka kiruna!
malung säger jag bara!
vad är intagnings betygen??alexandder sa:Yes. De har dom: http://freeridegymnasiet.seabbe-ski sa:har dom skid (jibb) i malung??Jekub sa:ooorka kiruna!
malung säger jag bara!
Har sökt VIG som tredje val, sjukt höga betyg.
I malung?abbe-ski sa:vad är intagnings betygen??alexandder sa:Yes. De har dom: http://freeridegymnasiet.seabbe-ski sa:har dom skid (jibb) i malung??
Har sökt VIG som tredje val, sjukt höga betyg.
Menade att VIG hade höga betyg, min kommun betalar inte för Malung så har inte sökt de.Cheezy sa:I malung?abbe-ski sa:vad är intagnings betygen??alexandder sa:
Jag går där andra året och då kom det in folk på typ 170p. Men det är nog bra om du minst har 200 för att vara säker.
Sjukt bra skola i malung, 3 åkdagar, stora lägenheter och resturang mat varje åkdag som är gratissss!!!
har du testat att överklaga? det gjorde jagalexandder sa:Menade att VIG hade höga betyg, min kommun betalar inte för Malung så har inte sökt de.Cheezy sa:I malung?abbe-ski sa:vad är intagnings betygen??
Jag går där andra året och då kom det in folk på typ 170p. Men det är nog bra om du minst har 200 för att vara säker.
Sjukt bra skola i malung, 3 åkdagar, stora lägenheter och resturang mat varje åkdag som är gratissss!!!
Ah men är ju omöjligt, en som har gjort det innan och hade toppen betyg, kom inte in.Kinkan sa:har du testat att överklaga? det gjorde jagalexandder sa:Menade att VIG hade höga betyg, min kommun betalar inte för Malung så har inte sökt de.Cheezy sa:I malung?
Sjukt bra skola i malung, 3 åkdagar, stora lägenheter och resturang mat varje åkdag som är gratissss!!!![]()
trevligt med svar, absolut! dock så var mitt tidigare inlägg inte av det seriösa slaget, tråkigt att du inte märkte detta. självklart förstår jag att VIG inte är dåligt, tvärtom! jag tycker det är bra att det finns olika alternativ i sverige för alla som är skidintresserade.nisse-lasse sa:Trist att din insider tycker att det suger, det vore bättre om han sa det själv istället för att du springer hans ärenden!Jekub sa:jag har fått insiderinformation som säger att VIG suger sjukt mkt balle
ps. malung äger
MVH
Acke
det är väl inte alls omöjligt, jag överklagade och dom ändrade sitt beslut och nu är jag i Malung. Med lite vilja så går alltalexandder sa:Ah men är ju omöjligt, en som har gjort det innan och hade toppen betyg, kom inte in.Kinkan sa:har du testat att överklaga? det gjorde jagalexandder sa:Menade att VIG hade höga betyg, min kommun betalar inte för Malung så har inte sökt de.![]()
laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaame..Jekub sa:trevligt med svar, absolut! dock så var mitt tidigare inlägg inte av det seriösa slaget, tråkigt att du inte märkte detta. självklart förstår jag att VIG inte är dåligt, tvärtom! jag tycker det är bra att det finns olika alternativ i sverige för alla som är skidintresserade.nisse-lasse sa:Trist att din insider tycker att det suger, det vore bättre om han sa det själv istället för att du springer hans ärenden!Jekub sa:jag har fått insiderinformation som säger att VIG suger sjukt mkt balle
ps. malung äger
MVH
Acke
och därför vill jag också informera folk som ska börja gymnasiet om vilket val som är bäst om man gillar att åka skidor. det som är bättre i malung är att vi har en (bra) park, vilket är ganska viktigt enligt min åsikt. vi får också åka 3 dagar med skolan på vintern, och då är det HELA dagar och inte något annat. boendet här i malung är också avsevärt mycket bättre då vi har lägenheter man delar på 2 eller 3 då man i kiruna har ett rum och delar vardagsrum, kök och toalett vad jag förstår. själva programmet i malung (specialutformat handelsprogram) är också lite mer anpassad och ligger närmre skidåkningen än vad rymdteknik gör då det är lätt att få jobb inom skidbranchen efter man har gått ut i malung.
sen är det ju lite synd att det inte är riksintag i malung och vissa kommuner kanske inte betalar, det är ju absolut en positiv sak med VIG. och som sagt, väldigt bra initiativ och kul att det blir fler och fler skolor med skidinriktning.
tack och bock
<3Hjalles sa:laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaame..Jekub sa:trevligt med svar, absolut! dock så var mitt tidigare inlägg inte av det seriösa slaget, tråkigt att du inte märkte detta. självklart förstår jag att VIG inte är dåligt, tvärtom! jag tycker det är bra att det finns olika alternativ i sverige för alla som är skidintresserade.nisse-lasse sa:Trist att din insider tycker att det suger, det vore bättre om han sa det själv istället för att du springer hans ärenden!
MVH
Acke
och därför vill jag också informera folk som ska börja gymnasiet om vilket val som är bäst om man gillar att åka skidor. det som är bättre i malung är att vi har en (bra) park, vilket är ganska viktigt enligt min åsikt. vi får också åka 3 dagar med skolan på vintern, och då är det HELA dagar och inte något annat. boendet här i malung är också avsevärt mycket bättre då vi har lägenheter man delar på 2 eller 3 då man i kiruna har ett rum och delar vardagsrum, kök och toalett vad jag förstår. själva programmet i malung (specialutformat handelsprogram) är också lite mer anpassad och ligger närmre skidåkningen än vad rymdteknik gör då det är lätt att få jobb inom skidbranchen efter man har gått ut i malung.
sen är det ju lite synd att det inte är riksintag i malung och vissa kommuner kanske inte betalar, det är ju absolut en positiv sak med VIG. och som sagt, väldigt bra initiativ och kul att det blir fler och fler skolor med skidinriktning.
tack och bock
Min kommun är helt störd kan ju kolla in: https://www.freeride.se/blog/tittiez/968_malungs-alpina-gymnasium/Kinkan sa:det är väl inte alls omöjligt, jag överklagade och dom ändrade sitt beslut och nu är jag i Malung. Med lite vilja så går alltalexandder sa:Ah men är ju omöjligt, en som har gjort det innan och hade toppen betyg, kom inte in.Kinkan sa:har du testat att överklaga? det gjorde jag![]()
![]()
Av: midgetboi | 2009-09-15 13:37 Citeradant sa:vad är intagningspoängen på vig?