Gymnasiet för Jib/Newschool/Freestyle (VIG)

Bangafterline sa:
tjbbaa, jag bor i finland så är det möjligt att fara till nogot skidgymnasium om jag kommer från ett annat land? Som e i sverige finns inget skidgymnasie i finland...
eftersom en pro-islänning gått i sverige på gymnasium samt åtminstone en pro-svensk gått på NTG i Norge så antar jag att det måste vara möjligt...

deltab0arder sa:
Bangafterline sa:
tjbbaa, jag bor i finland så är det möjligt att fara till nogot skidgymnasium om jag kommer från ett annat land? Som e i sverige finns inget skidgymnasie i finland...
eftersom en pro-islänning gått i sverige på gymnasium samt åtminstone en pro-svensk gått på NTG i Norge så antar jag att det måste vara möjligt...
Ööö ok va menar du med pro jag är inget pro jag funderar mer på malung..

nej proffs har de blivit efteråt - jag menade bara att det verkar ju gå att gå skolor över gränserna på något vis - vilket då är bevisat av dem (som redan gjort det)...

edit: jag referar naturligtvis till snowboard även om detta är för freeski, men borde ju vara jämförbart även om skolorna kanske har helt olika regler...tips: http://ntg.no/no/velg_skole/lillehammer/idretter/newschool/page253.html

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp