Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
exakt! Teknik verkar faktiskt som en ganska bra och underskattad linje. Jag går natur, det kanske är det ultimata. Då kan du bli vad fan du vill sen. Så en av de bredare, nationella linjerna är väl att föredra.Fiberteknologi sa:Teknik! Brett program och om du skulle vilja kan du läsa vidare till någon form av ingenjör som klarar av att fixa med liftar!
jag är också i 9an och ska början gymnasium efter sommaren och jag ska välja natur!!R-R sa:exakt! Teknik verkar faktiskt som en ganska bra och underskattad linje. Jag går natur, det kanske är det ultimata. Då kan du bli vad fan du vill sen. Så en av de bredare, nationella linjerna är väl att föredra.Fiberteknologi sa:Teknik! Brett program och om du skulle vilja kan du läsa vidare till någon form av ingenjör som klarar av att fixa med liftar!
verkar ju as softGOS sa:Jag går något som heter Entreprenör, som natur fast med lite ekonomi och organisation. Ger samma behörighet som natur. Och jag får till och med åka skidor/träna på specialidrotten.
Najs mannen!GOS sa:Jag går något som heter Entreprenör, som natur fast med lite ekonomi och organisation. Ger samma behörighet som natur. Och jag får till och med åka skidor/träna på specialidrotten.
om du har 20,0(handels kör inte med nya meritpoäng, 22,5 p) alt. 2,0 på hp, dvs.S-M-N sa:bromma gymnasium sam-ekonomi om du bor i sthlm, då kan du bli diplomerad gymnasieekonom och checka in på handels sen.
Vart går du denna linje, vilken stad? Med skidor är det jibb och så? =)GOS sa:Jag går något som heter Entreprenör, som natur fast med lite ekonomi och organisation. Ger samma behörighet som natur. Och jag får till och med åka skidor/träna på specialidrotten.
Men vad kan man bli efter det då? Man tröttnar ju efter några år?E-rik sa:skidlärar utbildningen i malung gör att du kan börja jobba direkt som skidlärare när du går ut.
Kom på en sak, om du är skoltrött eller liknande, som många är i slutet av 9:an så tycker jag att du borde välja något som du har stort intresse för, hela skolgången blir mycket skönare. Jag valde sam ekonomi, när jag skulle börja 1:an och har senare börjat fundera lite på varför jag inte valde media och tog lite kurser i programmet som t.ex. lite extra matte, svenska och sam ämnen. Har kompisar som går på rudbeck i Sollentuna och där ska man visst ha stor frihet att välja lite vad man vill och utforma sitt program för eget behov.akebil20 sa:Är ju lite sugen på el. och jag vill ju så klart ha någon utbildning som jag kan komma någonstans efteråt, det borde väll gå o läsa vidare till något på skidanläggning då? :D
teknik tycker jag låter bättre, täcker det mesta som el innebär, och du får en mycket bredare "språngbräda" för din yrkeskarriär.akebil20 sa:Är ju lite sugen på el. och jag vill ju så klart ha någon utbildning som jag kan komma någonstans efteråt, det borde väll gå o läsa vidare till något på skidanläggning då? :D
teknik tycker jag låter bättre, täcker det mesta som el innebär, och du får en mycket bredare "språngbräda" för din yrkeskarriär.akebil20 sa:Är ju lite sugen på el. och jag vill ju så klart ha någon utbildning som jag kan komma någonstans efteråt, det borde väll gå o läsa vidare till något på skidanläggning då? :D
Liftteknikerutbildning kan du gå sen vid slao.se eller om du vill klättra upp i liftstolparna bör du gå en klätterkurs.akebil20 sa:Blir nog teknik eller el. Tack alla för hjälpen :D