gymnasium

gymnasium
okej, men vet ni om man behöver vara bra på skidor för att gå skidlärargymnasiet?
jag är ju inte den bästa på skidor, jag kan åka ganska bra pist och offpist men i parken kan jag knappt 360:(

gymnasium
anders95 sa:
okej, men vet ni om man behöver vara bra på skidor för att gå skidlärargymnasiet?
jag är ju inte den bästa på skidor, jag kan åka ganska bra pist och offpist men i parken kan jag knappt 360:(
haha jävla sopa, är du helt dum i huvudet? Kom igen, barn och fritids-programmet? Välj en linje där du har framtid istället, typ natur eller sam/sam-ekonomi... Om du inet gillar plugg kan du välja nån mer teknisk linje, typ teknik, men fan inte barn och fritid...

gymnasium
R-R sa:
anders95 sa:
haha jävla sopa, är du helt dum i huvudet? Kom igen, barn och fritids-programmet? Välj en linje där du har framtid istället, typ natur eller sam/sam-ekonomi... Om du inet gillar plugg kan du välja nån mer teknisk linje, typ teknik, men fan inte barn och fritid...
Vad är den enorma skillnaden på sam och barn och fritid? Båda ger väll typ grundläggande högskolebehörighet sen kan man ju välja att läsa mer eller mindre på båda programmen.
Den stora skillnaden är väll om du läser barn och fritid är väll att man får testa något praktiskt och sedan har du ett val om du vill jobba som skidlärare eller plugga vidare.
Har du läst sam hamnar du väll i Ica kassan om du inte väljer att pluggar vidare.

gymnasium
Andreas80 sa:
R-R sa:
anders95 sa:
Vad är den enorma skillnaden på sam och barn och fritid? Båda ger väll typ grundläggande högskolebehörighet sen kan man ju välja att läsa mer eller mindre på båda programmen.
Den stora skillnaden är väll om du läser barn och fritid är väll att man får testa något praktiskt och sedan har du ett val om du vill jobba som skidlärare eller plugga vidare.
Har du läst sam hamnar du väll i Ica kassan om du inte väljer att pluggar vidare.
jo det had du rätt i, men av det jag läst om barn och fritid är den inte till för att plugga vidare på högskola.

gymnasium
R-R sa:
anders95 sa:
Du tog orden ur munn på mig

gymnasium
jag tänkte inte plugga vidare efter gymnasiet, vill börja jobba direkt tror jag men har ni nåt bättre förslag på linjer man kan få jobb direkt efter så vill jag höra det.

gymnasium
anders95 sa:
jag tänkte inte plugga vidare efter gymnasiet, vill börja jobba direkt tror jag men har ni nåt bättre förslag på linjer man kan få jobb direkt efter så vill jag höra det.
ja efter barn å fritid har du ingen framtid precis, att räkna burkar i dagarna ända

Senast ändrad:
gymnasium
anders95 sa:
Dirty-T sa:
anders95 sa:
ja efter barn å fritid har du ingen framtid precis, att räkna burkar i dagarna ända
vad tycker du att jag ska gå då?
ta reda på själv vad du vill gå?! Vad jag kommer ihåg fick man veta lite om alla program sen är det bara att fördjupa sig.

gymnasium
anders95 sa:
Om du ska bli skidlärare så behöver du ju knappast kunna åka park? eller är jag helt fel ute...

gymnasium
Sök inte gymnasielinje efter vad de lockar med. Att söka fordons bara för att få körkortet betalat vore ju insane! Skulle i så fall vara med lastbilsinriktning eller något mer avancerat där korten idag kan kostar upp mot 50.000kr.

Vill du jobba på förskola i framtiden? Sök den linjen!

gymnasium
felix sa:
Sök inte gymnasielinje efter vad de lockar med. Att söka fordons bara för att få körkortet betalat vore ju insane! Skulle i så fall vara med lastbilsinriktning eller något mer avancerat där korten idag kan kostar upp mot 50.000kr.

men om man har tur kan man kanske få jobb på nån skidort.

gymnasium
anders95 sa:
felix sa:

men om man har tur kan man kanske få jobb på nån skidort.
Tänker du söka gymnasielinje för att du eventuellt får jobb på en skidort är du ju mer än puckad.

Sen är det inte så ballt att jobba på en skidort som många kanske tror... du gör det en eller två säsonger, sen är du less!

gymnasium
Men vafan, prata med dina föräldrar vettja! Jag själv har som backup-plan, om allt skiter sig, att bli typ snickare, elektriker eller annan tekniker och jobba i någon större skidort, typ Chamonix, St Anton etc... Tål att tänka på, om du nu inte vill/kan plugga vidare.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp