Häftiga män!

hyllengren

Aktiv medlem
Häftiga män!
Den senaste tiden har jag sett massa både äldre och yngre "häftiga" herrar som är ute och åker på breda skidor! Detta tycker jag verkar oerhört klumpiga att åka med! Vissa av dem har inte ens timglasform utan är breda feram och smala där bak, likt en morot! Hur ska man kunna carva då? Och ofta är de ju monterade alldeles för långt bak också!

Många av de här personerna har också hjälm med skydd för munnen! Vad nu det skall vara bra för? Detta gör det ju bara att man måste krångla och ta av sig hjälmen när man sätter sig i backen och ska äta den obligatoriska matsäcken bestånde av skogaholmslimpa och varm choklad!

Jag har också sett dem åka skidor där det inte är någon nedfart. Vad skall detta vara bra för när det finns massa preparerade pister att åka på!

Dessa herrar varav vissa är ända uppe i 40-årsåldern borde definitvt ha så mycket förstånd att de vet att detta är ett ytters oansvarigt beteende då de med denna typ av "skidåkning" skulle kunna utlösa en lavin som sveper med sig massa oskyldiga människor som sitter och äter skogaholmslimpa!

Skäms på er!

Senast ändrad:
Häftiga män!
alltså, om du är seriös så kan man ju kasnke säga att det är två olika sporter, slalom och offpist, det är som att gämföra F1 och Rallye

Häftiga män!
hahaha :D

Det är nog ett "svar" till dom senaste trådarna mot xxxxlkläder..
Det är uppenbart vad han syftar på. Lika dant med de senaste trådarna mot jibbers som har ploppat upp under senaste tiden.

Häftiga män!
Davidson sa:
hahaha :D

Det är nog ett "svar" till dom senaste trådarna mot xxxxlkläder..
Det är uppenbart vad han syftar på. Lika dant med de senaste trådarna mot jibbers som har ploppat upp under senaste tiden.
det förstår jag också. meningslöst.

Häftiga män!
Jag misstänker ett visst stänk av ironi i din text men är det inte festligt när man träffar på ovan nämnda åkarkategori i regnet på säsongspremiären i tandådalen med hela "jag är tuff säsongare på väg till brantåkning i chamonix" -kitet med ryggsäck, camelback och fetaste skidorna... alla har sin egen stil!

Senast ändrad:
Häftiga män!
Axl sa:
Jag misstänker ett visst stänk av ironi i din text men är det inte festligt när man träffar på ovan nämnda åkarkategori i regnet på säsongspremiären i tandådalen med hela "jag är tuff säsongare på väg till brantåkning i chamonix" -kitet med ryggsäck, camelback och fetaste skidorna... alla har sin egen stil!
Om alla har sin egen stil och du accepterar det undrar jag varför du startar en tråd där du ifrågasättar personer som har mössa och goggles innanför hjälmen...

Häftiga män!
H-T, det har han väl ändå inte gjort?
Ingen har ifrågasatt personerna som följer ett visst mode, flera har däremot undrat över varför modet är som det är. En stor skillnad!

Häftiga män!
tompan14 sa:
Ingen har ifrågasatt personerna som följer ett visst mode, flera har däremot undrat över varför modet är som det är. En stor skillnad!
helt rätt. och med "alla har sin egen stil" menade jag att de personer som refereras till i den här tråden har ungefär lika orginell och ibland praktisk stil som killarna med 50 cm långa stavar...

Häftiga män!
Axl sa:
ser man ut så ja då är man ju rätt sorglig,
fetskidorna är ju inte för syns skull liksom?!
Det är ju därför man reagerar på folk oavsett om de är patetiska jibbers eller patetiska wannabebrantåkare just att de klär sig för ytan och inte för funktionen. (vilket gör svaret "för att det är snyggt " till ett jävligt smart svar ...)

Häftiga män!
Jag tycker det borde vara lag att ha med sig minst en apelsin i backen och att liftar gör den yngre generationen degenererad och svag. Jag tycker även att Fjällrävens anorak och knickers som jag köpte 1978 funkar utmärkt till mina Elan 666 (ja den med skruvad stålkant).

--- Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded. ---

Senast ändrad:
Häftiga män!
oscarius sa:
försöker ni jämföra "jibbers" med sånna som har utrustning för användnings skull?
ja om de köper den för att verka cool utan att använda den? (regn i tandådalen så behöver man inte lavinsändare och reversecamber liksom...)

Häftiga män!
haha gillar den här tråden... håller helt med ts. Det folkslag du beskriver i din text är ena riktiga stolpskott! Hjälmar med hakskydd hade man på 90-talet, och morotsformade skidor... vilket skämt! haha

Visst är det dom jävlarna som åker runt med stavar som når ända upp till tuttarna också?

Häftiga män!
Axl sa:
tompan14 sa:
helt rätt. och med "alla har sin egen stil" menade jag att de personer som refereras till i den här tråden har ungefär lika orginell och ibland praktisk stil som killarna med 50 cm långa stavar...
my bad!

Häftiga män!
balanselius sa:
Axl sa:
ser man ut så ja då är man ju rätt sorglig,
fetskidorna är ju inte för syns skull liksom?!
Det är ju därför man reagerar på folk oavsett om de är patetiska jibbers eller patetiska wannabebrantåkare just att de klär sig för ytan och inte för funktionen. (vilket gör svaret "för att det är snyggt " till ett jävligt smart svar ...)
Tänk om alla val i livet gjordes baserat på funktionalitet. Vilket otroligt tråkigt liv det skulle vara...

Häftiga män!
har skadat en hel liga av denna sort nere i mayrhofen tidigare denna dag, dom var svenskar, hade norröna och lofotenkläder, sweethjälm med munskydd och dom talade en jävla massa bullshit i parkliften.

troligen trodde dom att jag var tysk och inte förstog svenska och trackade ner pa mina skidor da dom är mittmonterade samt att jag akte i mössa och inte en ful äcklig hjälm.

gjorde det enda rätta och sa hejda pojkar, är det inte dags att dumpa säsongandet och tänka pa fru och familj snart?

made my day iaf :)

Tillbaka
Topp