HAKUBA VALLEY! Hjääälpp🤩🙏

shtekarn

Medlem
Heej gänget!!

äntligen bokat flyg och börjat planera 2 veckor i Hakuba med tjejen i Januari.

Svårt att bestämma om man ska bo i Cortina eller Happo-one.

Vi kommer vilja jaga pudret hela resan men vill ändå att det ska finnas riktigt bra restauranger där vi bor för kvällarna.

Hur är det om dumpet kommer en kväll, är det kilometer långa köer till skidbussen från happo till cortina och man kan glömma att ta sig dot eller kan man bo i happo och kmr kunna ta bussen till cortina utan problem?

all inputs och tips är super välkommen:-)

sen ska tjejen hyra turskidor, något tips på bra ställe där nere eller bättre hyra här hemma och ta med?

Tack tack tack!

Bo i Happo eller Echoland. Nu är det längesen jag åkt bussarna i Hakuba men det brukar se ut att vara en hel del folk på bussen till Cortina på morgnarna men det är nog inga problem att komma med. Rhythm uppe i Wadano (typ gångavstånd från Happo, alt. gratis buss) har klart bäst utbud för uthyrning.

Cortina, även om liftköerna börjar vara väldigt långa nuförtiden är grymt när det snöat, men inte mycket att hurra för när det inte snöat så jag skulle inte rekommendera någon att bo där.

Min kunskap är väl lite utdaterad nu, men i likhet med föregående talare skulle jag rekommendera att bo nånstans i själva byn. Restauranger i Cortina lyser med sin frånvaro bortsett från de som finns i hotellet (vilka iofs är bra som så, men ja) och bussen till/från Cortina är rätt OK. Eller var iaf. I Happo rekommenderar jag Oshimos och Kikoy-ya matmässigt, Hanahiro för glass och Mon Pigeon för allt annat i världen som är bra (bakelser, varm choklad, husdjursmys, gamla japanska tanter etc). Har ni gått på ordentlig tur nån dag (vi satte gränsen vid 1500 höjdmeter vill jag minnas) går man till AK burger och käkar en Alaskan burger. Kycklingburgaren på Sounds like Café är också riktigt fin, och ska ni nångång dra och käka med riktigt storsällskap brukar Nonjaes vara klockrent för det. @Von_vettet kan säkert fylla i om jag glömt nånting på restaurangfronten, han gillar att äta.

Jag vet inte om Rapie hyr ut utrustning, men Matsumoto-san vet garanterat vars nånstans i byn det går att hyra. Förr fanns det ett dynafit test-center, osäker om det finns kvar - fråga Matsumoto-san. Passa även på att köpa nåt på Rapies, de handskrivna kvittona är underbara.

Tillbaka
Topp