Hål i skidbyxor!!

NilsForsberg

Ny medlem
Hål i skidbyxor!!
Hejsan!!

I julas fick jag ett par Haglöfs ski limber pant för 2500:- Byxan är sydd i GoreTex XCR. Över nyår var jag uppe i Åre, då gjorde jag en vurpa och fick två små hål på vänsterbenets yttre del. Otur tänkte jag och slutade fundera över saken...Men idag var jag ute och railade lite...och fick ännu ett par hål på ungefär samma ställe! Jag slog visserligen emot railen men det var absolut ingen jätte vurpa. Man kan ju tycka att ett par byxor från Haglöfs ska hålla bättre. Har hört lite om att Gore Tex ska ha någon speciell garanti, eller? Är detta något man kan reklamera, byxorna är köpta på TeamSportia i Lule....

Snälla hjälp mig......

/en ledsen Naily

Hål i skidbyxor!!
Silvertejp. Glöm det!
Gå och ge inter-sport en rejäl utskälning å sätt dom på plats.
Men kom ihåg och ladda upp med en massa argument innan du går ditt!

Hål i skidbyxor!!
reklamera dom hos team sportia istället annars kan det nog bli svårt
men va fan skäll ut dom på intersport me när du ändå är igång

Hål i skidbyxor!!
Gå dit och säg som det är... att det gått hål på byxorna utan att du gjort något särskilt (t.ex. kanat omkring på asfalt). Seriösa företag byter prylar som inte håller det de borde. Jag har bla reklamerat en HellyHansen jacka utan problem.

/David.

Hål i skidbyxor!!
Hejsan.

Då jag ofta har sönder saker samt svårt att ta på mig skulden har jag ganska stor erfarenhet av reklamationer. Mitt tips i detta fall är att kontakta team sportia i Lule, de brukar vara ganska bra att ha att göra med. Det de kommer att göra är ju att skicka byxorna till Haglöfs. Att vara arg och börja skälla lär ju inte vara en bra taktik att börja med, jag menar, då känns det ju som om du sitter i försvarställning, och det var ju inte ditt fel att brallorna gick sönder.

Iofs tror jag ju inte att det är några problem att prata med Haglöfs direkt, de lagar nästan garanterat brallorna om du skickar dit dem. Skulle inget av detta fungera, vilket borde innebära att både team sportia och haglöfs anser att allt är ditt fel, så kan du ju alltid ringa ditt försäkringsbolag. Det kostar dig dock en självrisk OM du skulle ha typ en drulle-försäkring som täcker det hela.

Men jag bedömmer det som ett klockrent fall av gratis nya byxor alternativt gratis lagning.

Erik

Hål i skidbyxor!!
till att börja med ska man inte lägga skulden på sportbutiken.
Det är ju inte deras fel att det går hål lätt i dina brallor! Det är ju HH´s fel...
Gå bara dit och säg att du har använt dom på ett mycket moget och försiktigt sätt men att de ändån gått sönder...

Hål i skidbyxor!!
Håller helt med August_Den_Tredje om att det är Helly Hansens fel att Haglöfs byxor går sönder, vor det inte för Helly Hansen så hade vi varit utan många tråkigheter som t.ex. växthuseffekten och massförstörelsevapen.
SKÄMS på er H.H.!

Tillbaka
Topp