Vinternoll
Ny medlem
Hälen på skon släpper i bindningen?
Jag har ett märkligt problem med mina grejer. När jag svänger upplever jag att det är som ett glapp mellan bootsen och bindningarna vilket gör att min högra boot (åker regular) först lyfter i bindningen och sedan får jag respons, typ som heel lift fast inte i skon utan mellan bindningen och skon.
Jag åker på en GNU B-PRO, Union Contact Pro strl S/M och kör ett par Thirty Two TM Two i strl 37. Skon sitter vad jag har sett bra i bindningen, bindningen är inte för bred eller något sånt. Kollar man på Unions size chart ska det inte vara några problem med ett par 37:or i den bindningen jag har.
Tyvärr känner jag inga andra tjejer som åker så jag har ingen annan som kan testa min utrustning som har liknande förutsättningar som mig.
Någon som varit med och något liknande? Lösning?
Jag åker på en GNU B-PRO, Union Contact Pro strl S/M och kör ett par Thirty Two TM Two i strl 37. Skon sitter vad jag har sett bra i bindningen, bindningen är inte för bred eller något sånt. Kollar man på Unions size chart ska det inte vara några problem med ett par 37:or i den bindningen jag har.
Tyvärr känner jag inga andra tjejer som åker så jag har ingen annan som kan testa min utrustning som har liknande förutsättningar som mig.
Någon som varit med och något liknande? Lösning?