Wrede89
Ny medlem
Håller 914 för 100kg's offpiståkning?
Jag håller på för fullt med planeringen av skidstallet inför vintern, och har hittat ett par trevliga plank med Salomon 914. Jag är 195cm och väger 100kg i skinnkostymen och jag är lite orolig för att 914 kanske inte riktigt kommer hålla måttet på ett par offpistskidor som ändå kommer få utstå dropp och högre farter. Jag har ett par vanliga pistskidor med 12-dinare på som jag har inställda på 9,10 tror jag. Det har funkat bra, men påfrestningarna är ju inte desamma i pist som i offpist. Jag är kanske inte den nya Jon Larsson med världens köttigaste åkstil, men det kommer bli mycket storabergsåkning i Verbier i vinter...
Det jag undrar är alltså om ett par 914 kommer klara min lekamen i en hel säsong. Jag kommer troligvis att börja med ett DIN på runt 11, och det kommer nog höjas vartefter säsongen fortskrider... Om Du vägde ~100kg, och var medel till avancerade åkare och letade efter bindningar till offpistskidor, skulle Du köpa 914?
Tack på förhand!
/O
Det jag undrar är alltså om ett par 914 kommer klara min lekamen i en hel säsong. Jag kommer troligvis att börja med ett DIN på runt 11, och det kommer nog höjas vartefter säsongen fortskrider... Om Du vägde ~100kg, och var medel till avancerade åkare och letade efter bindningar till offpistskidor, skulle Du köpa 914?
Tack på förhand!
/O