Hammarbybacken

Hammarbybacken
varför var det inga kickar till hälften av railsen/boxarna idag ?
Den översta boxen borde flyttas också då den står helt snett... Annars var hoppen skönare än vanligt (y)

Hammarbybacken
Bara en positiv kommentar till Martin, skrev här på forumet att det blivit lite isigt här och där, åker varje onsdag och när jag kom dit nästa onsdag var det mjukt som en vacker kvinnas rumpa i backen. tack för det speciellt bra och mjukt var det ner efter svängen. Går det att få till samma mjukhet upp mot toppen? Snyggt jobbat!!

Hammarbybacken
isafre sa:
Bara en positiv kommentar till Martin, skrev här på forumet att det blivit lite isigt här och där, åker varje onsdag och när jag kom dit nästa onsdag var det mjukt som en vacker kvinnas rumpa i backen. tack för det speciellt bra och mjukt var det ner efter svängen. Går det att få till samma mjukhet upp mot toppen? Snyggt jobbat!!
Just på toppen (krönet) lägger vi på snö varje kväll, men efter nån timme är vi nere på is igen då alla slidar första metrarna. tyvärr.

Hammarbybacken
Jag tycker att parken och hoppet är bra, man kan inte förvänta sig en superpark mitt inne i stan. Det här va första säsongen jag åkte i hammarby och det var definitivt över min förväntan, nu kör jag där minst två gånger i veckan. Bra jobbat!

Hammarbybacken
förra gången ja var där(en vecka sen)så var det massa småsten precis efter toppen(2-10m ned) på sälen sidan på eftermiddagen. Så ja undrar hur all sten kommer dit?????(Kastade själv bort en på ca 5*5*5cm)

Senast ändrad:
Hammarbybacken
Nu har första cm snön kommit!:) Nu börjar man längta! Det va länge sen backen va vit!
Någon som vet om det är nått nytt till sässongen?

Hittade en film från dagen!

Hammarbybacken
Snökanonerna har gått i 2 dygn nu. Backen lyser för fullt och snön sprutar. Enligt deras Facebook sida så kommer dom med öppningsinfo nästa vecka. :)

Hammarbybacken
De railsen och boxar som fanns på Stadium Winter Jam 2010 ska Hammarbybacken ta över, läste det på deras hemsida.

Hammarbybacken
Notera att det är "Skistar Hammarbybacken" som gäller på Facebook och inte "Hammarbybacken" då det är nån dåre som låtsas att han jobbar där!

Hammarbybacken öppnar på måndag förövrigt! ;)

Hammarbybacken
martin_granqvist sa:
Notera att det är "Skistar Hammarbybacken" som gäller på Facebook och inte "Hammarbybacken" då det är nån dåre som låtsas att han jobbar där!

Japp alla öppettider står på facebookgruppen "Hammarbybacken". Och hur kan du kalla någon för "dåre" som frivilligt gör marknadsföring för er verksamhet i Hammarbybacken genom att skapa en grupp? :o Denna person borde få ett tack istället för smutskastning.

Hammarbybacken
I3ea sa:
martin_granqvist sa:

Japp alla öppettider står på facebookgruppen "Hammarbybacken". Och hur kan du kalla någon för "dåre" som frivilligt gör marknadsföring för er verksamhet i Hammarbybacken genom att skapa en grupp? :o Denna person borde få ett tack istället för smutskastning.
Kruxet blir att folk går in och ställer sina frågor där, istället för till personalen..

Hammarbybacken
ekebom sa:
I3ea sa:
martin_granqvist sa:

Kruxet blir att folk går in och ställer sina frågor där, istället för till personalen..
Jo det har ju hänt. Ibland vet personen bakom gruppen "Hammarbybacken" även svaret eller tar reda på det om den inte vet och om den inte får reda på ett svar så hänvisar personen den som ställde frågan till hemsidan.

Hammarbybacken
Tja! Jag och min bräda tänkte kika förbi idag. Hur mycket är öppet egentligen? Såg att Trysil och Sälen var öppna igår men finns det mer att se fram emot idag. Har ju varit rätt kallt inatt så jag tänkte om ytterligare backar har sprutats till användbart skick?

Hammarbybacken
Jag var där igår och tyckte det var toppenföre. Går fint att ligga på skär hela åket. Perfekt att kunna få några fina svängar i kroppen nära hemmet innan man drar igång säsongen på riktigt.

Hammarbybacken
Är sjukt isigt nu i parken, fan livsfarligt o åka. det bör åtgärdas. pistar man itne backen så får man hockeyrinkar.
Just nu har odm ett svart hopp som bara ser allmänt äckligt ut. vore bättre med två röda hopp efter varann iställe för ett jätte a la contest hopp som ändå ingen åker på.
Det är ingen lekkänsla direkt i parken, utan stora hopp o skeva rails. finns det någån som gillar 20 meters handrails? som dessutom står på isigt underlag.

Bygg ett lite mindre hopp, använd alla era rails/boxar (då menar jag inte att jag vill se ett gäng boxar ligga nere vid liftstugan o bara skräpa), placera dessa efter varann så man får in så mkt som möjligt under ett åk, Bygg ut parken på längden inte på bredden. Alla sjuttiotalistsvin som gillar utförsåkning kan ta sig i röven om dom klagar på att det är för mkt "park".

//hoJ!

Tillbaka
Topp