Handledsskydd

Handledsskydd
Har en till fråga. Finns det några bra skydd att ha så att risken för att bryta handleden när man ker bräda minskar. Säljer dom fortfarande vanliga handledsskydd och isåfall är det nåt att ha.

Handledsskydd
Har själv lite problem med svaga handleder, när jag far bräda har jag ett par stödjande handledsskydd som en sjukgymnast rekommenderat. Annars går det jättebra med vanliga inlines-handledsskydd, så länge de är av mindre modell så de får plats i hansken/vanten.
En liten varning dock: Är man frisk och har starka handleder (och bara vill ha extra skydd för att känna sig mer säker och våga mer) finns risken att brottet förflyttar sig uppåt armen istället. Dvs kan du bryta underarmsbenet istället för handleden, och jag vet inte om det är att föredra..?
På de allra flesta sportaffärer finns dessutom relativt mjuka stödjande skydd som man kan använda som iaf stärker upp styvheten på handleden och som inte kostar mer än ett par hundralappar. Något för den osäkre kanske?

Akta benen :)

Handledsskydd
Hello!

Jag lånade ett par Made in Tärnaby förut och dom var bra, men lite bökigt att ha dom under vanliga handskarna. Jag rekomenderar dom men vet inte om dom finns att köpa fortfarande. Tror dom kostade 400-500 kr på den tiden det begav sig. Obs varning: dom stinker värre än dina joggingdojjor efter en dag i backen.

Det finns snowboardhandskar med inbyggda stödskenor också. Någon som testat sådana och vet om dom är bra, var man köper dom och vad dom kostar? (Nope, finns inte i utrustningssektionen..)

Handledsskydd
TJA !
jag har ett par scott handskar som har inbyggda handledsskydd, och dom funkar kanon bra ! Jag köpte dom i frankrike för 50 euro (ca:500:-) jag tyckte att priset var jäkligt sjysst för en sån bra vante. Den är jäkligt skön och så har den en såkallad: skidata-pocket där man kan ha sitt elektroniska liftkort och så har dom en liten goggles skrapa som är perfekt om du har snö på linserna.
Handsken är varm och bra den är även lång så den går ganska högt upp på armen vilket skyddar mot snö och dylikt. Skydden funkar utmärkt inget att klaga på.
Dessvärre vet jag inte om dom finns att köpa i sveriga men jag antar att affärer som har scott i sitt sortiment kan ta hem dom !

Tillbaka
Topp