Handskar-Hestra?

andy_999

Medlem
Handskar-Hestra?
Ska köpa nya skidhandskar och är ute efter par Hestra men vet inte vilken modell jag ska välja. Är inne på Hestra Couloir?

Handskar-Hestra?
Jag är ganska frusen och vill ha ett par som håller värmen (kan absolut tänka mig linen under) vill hålla väta och vind borta. Vi att de ska andas. Helst korta. Funderat på trefinger men annars fem

Handskar-Hestra?
Ska du bara ha ett par och är frusen så måste du ju ha så varma som möjligt (kan bli jobbiga när det är lite varmare ute. Jag kör med Army Leater Heli med tjockaste innerhandsken. Jag är frusen och de funkar för det mesta. Är det Japan-åkning tar jag fram ett par tumvante-skal och en jättetjock ulltumvante innanför. Är det bara någon minusgrad eller varmare har jag ett par Hestra Seth Morrison. Allt tunnare än Armyn innebär att jag skulle frysa om det är -10....

Handskar-Hestra?
Övergav Hestra just för ett par Black Diamond. Har haft Hestra i massa år men de två senaste paren har inte hållit något bra tycker jag - army heli leather som de sista. Iofs har jag använt dem i nästan 15 veckor så det kanske inte är så dåligt ändå.

Handskar-Hestra?
Läder är bra, men syntet i greppet håller ofta bättre, är min erfarenhet.......
Är det riktigt kallt kör jag tumvante med ett extra innerfoder från en fingerhandske. Visst blir det lite tjockt, men också riktigt varmt o gött!!!

Handskar-Hestra?
erik_lagg sa:
Övergav Hestra just för ett par Black Diamond. Har haft Hestra i massa år men de två senaste paren har inte hållit något bra tycker jag - army heli leather som de sista. Iofs har jag använt dem i nästan 15 veckor så det kanske inte är så dåligt ändå.
15 veckor är inte okej för ett par handskar med Hestras pris. I synnerhet inte en toppmodell som army leather. Det är nästan så att du borda kunna reklamera dem?

Handskar-Hestra?
Tycker heller inte Hestra håller så bra. Iaf inte Army leather heli. Haft tre par och ingen har hållit mer än en säsong. Har smörjt in dem regelbundet.

Handskar-Hestra?
Trefinger hanskar är enligt mig the shit, i alla fall i spannet -5 till -20. Det kan bli lite kallt om pekfingret i bland men man kan faktiskt göra grejer med handskarna på till skillnad från ett par tummisar. Själv kör jag med Seth Morrisons promodel till allt kallare än typ -7 vilket är super förutom när det blir ruggit på riktigt men då löser man det med ett par liners

Handskar-Hestra?
andy_999 sa:
Koll på deras nya Couloir? Någon som kör trefingrar?
Sedan jag prövade trefingrar model vill jag inte ha något annat. Varmt och praktiskt, speciellt när en åker bräda. Dock lite besviken på Hestras kvalitet (börjar redan se slitningar i skinnet efter ca 4v) sett till priset men jag köpte mina Army lLather Heli här på Freeride i nyskick för 550kr. Börjat titta på Flylow Maine Line Glove som är en trefingers variant på Kinco. Hoppas på prisvärt och hållbart.

Tillbaka
Topp