Handskar med bra fingerskydd?

wolfen

Ny medlem
Hej.

Jag är ute efter ett par nya handskar som ska skydda fingrarna så mycket som möjligt. Jag landade lite olyckligt senast jag var uppe så jag fick en spricka i tummen, och är nu lite rädd för att jag ska skada den igen nästa gång jag åker . Är det någon som har förslag på bra handskar som ger ett bra skydd för handen? Jag åker både skidor och snowboard

Marmot handskar finns med både finger och knog skydd. Har sådana själv är bra att ha när man åker i skogen. Jag betalade 1300 kr för mina men det var de värt

Tummarna skadas ju fan alltid när man vurpar i områden med hård snö.. jobbigt, men silvertejp är det enda rätta!

Överlag är Hestra outstanding i alla modeller.. Kostar lite mer, men man håller sig både varm och skyddar händerna från skador. Fanns eller finns en turtle modell med två fingrar löst och resten ihop, kanon idé som gör att handen fortfarande kan användas till att knäppa bindiningar/pjäxor och hålla sig varm samtidigt..

Ok. Hestra gissar jag på att man hittar i Sälen, men vet ni om Marmot-handskar går att få tag på där? Är inte ssugen på att köpa handskar utan att ha testat dem så att säga :)

Ett annat alternativ är att försöka hitta ett par handskar som är gjorda för isklättring dom brukar ha skydd för fingrar. Kommer inte på något specifikt märke just nu men det är bara att leta runt på nätet så hittar du säkert något.

Tillbaka
Topp