Handskar som färgar av sig!

Handskar som färgar av sig!
hmm låter rätt konstigt faktiskt, dåliga handskar antar jag. tror inte det finns något du kan göra åt det utan det handlar nog mer om dåligt material.
 
Handskar som färgar av sig!
hestra leather ski cross är inga dåliga handskar, inte något dåligt material heller. däremot vet jag faktiskt inte varför färgen släpper. har du behandlat dem med fett?
 
Handskar som färgar av sig!
hade ett par kombi jon olsson model nånting (vit-grå-svart kamouflage med rött skinn på insidan av handen) som också färgade av sig nåt sjukligt när det blev blött. både jackan och händerna blev rosa vilket var ganska sämst.
 
Handskar som färgar av sig!
Lee-nus sa:
hestra leather ski cross är inga dåliga handskar, inte något dåligt material heller. däremot vet jag faktiskt inte varför färgen släpper. har du behandlat dem med fett?
Jag har använt impegneringsmedel nån gång. Om man fettar in dom, slutar dom färga av sig då?
 
Handskar som färgar av sig!
Handskarna ska fettas in.. färgningen kommer från när de blir fuktiga och färgen lakas ur, precis osm med kläder i tvättmaskin.... Kommer åtminstone bli mindre avfärgning..
 
Handskar som färgar av sig!
Hade samma problem med mina röda kombi, verkar ju som det är så på flera röda då.
Lika bra att inte köpa handskar med rött eller andra starka färger.
 
Handskar som färgar av sig!
jag vet inte om färgen går bort i tvätten, borde det väl göra om du behandlar det snabbt. annars brukar ju hestra skicka med handskfett med sina handskar, detta ska man smörja in innan första användningen för bästa resultat.
 
Handskar som färgar av sig!
Lee-nus sa:
jag vet inte om färgen går bort i tvätten, borde det väl göra om du behandlar det snabbt. annars brukar ju hestra skicka med handskfett med sina handskar, detta ska man smörja in innan första användningen för bästa resultat.
jag har för övrigt knallgröna hestrahandskar, dessa har aldrig färgat överhuvudtaget.
 
Handskar som färgar av sig!
Lee-nus sa:
jag vet inte om färgen går bort i tvätten, borde det väl göra om du behandlar det snabbt. annars brukar ju hestra skicka med handskfett med sina handskar, detta ska man smörja in innan första användningen för bästa resultat.
Inte bara före första gången.. Bör göras regelbundet. F.ö. är det egentligen ett vax som innehåller en del bivax
 
Handskar som färgar av sig!
Jarle sa:
Lee-nus sa:
jag vet inte om färgen går bort i tvätten, borde det väl göra om du behandlar det snabbt. annars brukar ju hestra skicka med handskfett med sina handskar, detta ska man smörja in innan första användningen för bästa resultat.
Inte bara före första gången.. Bör göras regelbundet. F.ö. är det egentligen ett vax som innehåller en del bivax
ja, alltså, man behöver ju inte göra det en gång i veckan precis. jag gjorde det tre gånger under den gångna säsongen och hade inga som helst problem.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp