Handskar

aendrew

Ny medlem
Handskar
hejsan, tänkte köpa nya handskar. vill ha några som är bra att graba skidorna med, som har någe bra sånt här gummigrejs på handflatan och fingrarna. och även värmer hyfsat bra
grenade och burton har jag sett har schyssta, som verkar bra. även scott kanske kan vara intressant. finns det andra bra alternativ ??

// Andreas

Handskar
Visa mig respekt hädan efter:

www.snowboard-mag.com skriv in gloves -06 i "search" grejen så får du upp dom flesta skidhandskar av massa märken som kommer ut nu till vintern. Finns riktigt coola, kollade där för nån timme sedan, är svårt att välja eftersom det finns så mycket :P

That´s not all kids - du har ALLA skidprylar. Testa skriv bara -06 så får du upp allt som kommer ut!

Handskar
hestrahandskar! finns inga andra alternativ enligt mig. Alla deras handskar är gjorda i getskinn vilket ger bättre grepp än man tror mot snöiga, kalla skidor. Just freestylehandskarna har sömmarna utvändigt samt en neoprenmudd som sitter kalasfint mot handleden.

Handskar
kombi pro model jon olsson inte för jon har dom utan för att de e dom ända handskarna jag har använt på 2 år o jag kommer inte ihåg nå andra.. fast dom e rätt kalla eller vad säger man?

Handskar
köp inte grenade om du vill ha "bra" kvalité.
grenade är tufft.

har kört grenade några säsonger och kommer fortsätta med det men förvänta dig ingenting utav "kvalitén".

smell the glove

Handskar
Om handskarna är kalla så prova att köpa större handskar.
Större handskar = mer luft i handsken = mer isolering = varmare tassar.

Handskar
de enda rätta:
1. Hestra Vertical Cut Freeride-slitstark kort friåkningshandske i skinn med neoprenmudd
2. Hestra Dominique Perret Pro Model- neoprenmudd, kort, slitstark.. tyg på överhanden
3. Hestra Windstedt Pro Model- retro.. ny för i år.
eller heli ski om du åker mkt puder, ciao!

Handskar
okej. hur är grenade vid jibbing, får man tag bra i skidorna??
nu har jag några kombi o skidorna schloppar ur händerna ibland i luften. fast dom är varam så dom tänkte jag ha vid offpist o mkt kyla osv.

Handskar
Köpte ett par handskar av märket Racer förra året dyra saker med goretex väv och galen passform.
Dessa handskar nominerar jag till sesången bästa köp för min del. Inte kalla trotts den Jäkla sibiriska Kylan som bet sig fast i Chamonix under en månads tid, och jag såg inte heller någon anledning att köpa ett par vårhandskar när de blev varmare.
+du blir inte kall
+du blir inte blöt
+du kan tillome få snö i handsken och det torkar på 10 min och e varm igen
+räcker långt upp på underarmen
+slitstark
+slaktar inte goggles
+e snygg.

Handskar
Fan va jävligt det är att köra med pipehandskar tidigt på våren när temperaturen sjunker på eftermiddagen och vinden ökar så att handskarna blir till is.Men lite får man tåla när man har grepp som en bläckfisk. nä får nog bli ett extra par lite tjockare pipehandskar nästa gång så att man kan byta när vädret slår om.

Tillbaka
Topp